School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | EDS 301 | ||||
Course Title in English | Special Education: Teaching Diverse Learners | ||||
Course Title in Turkish | Special Education: Teaching Diverse Learners | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Orta | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 106 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EDS 103 - Educational Psychology EDS 101 - Introduction to Educational Sciences |
||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | Psychology of Learning | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To gain a basic knowledge and understanding about various disability groups, their characteristics, needs, learning differences and to discover different ways for teaching to people with disabilities. | ||||
Course Description | This course addresses the answers of following questions: What is disability?, Who is disabled?, How can we separate disability from ability?, What is normal? In this perspective, it aims to introduce the characteristics and learning needs of different disability groups and the educational considerations related to those groups. In the light of this, the following topics will be covered: Definition of Disability and Different Models of Disability, The Special Education Concept, Integration and Inclusion Issue, Family Involvement in Education, Learners with Intellectual and Developmental Disabilities, Learners with Learning Disabilities, Learners with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Learners with Emotional or Behavioral Disorders, Learners with Autism Spectrum Disorders, Learners Who Are Deaf or Hard of Hearing, Learners with Blindness or Low Vision, Learners with Physical Disabilities and Other Health Impairment, Learners with Special Gifts and Talents. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) 2) 3) 4) |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | ||||
2) İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | ||||
3) İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | ||||
4) Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | ||||
5) Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | ||||
6) Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | ||||
7) İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | ||||
8) Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | ||||
9) Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | ||||
10) Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | ||||
11) Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | ||||
12) İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | ||||
13) Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | ||||
14) Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Önceki yeterliliklere dayalı olarak İngilizce Dili Eğitimi ile ilgili kavramları bütünleştirmek ve kavramlar arası ilişkileri fark eder; bilginin kaynağını, sınırlarını, gerçekliğini ve güvenilirliğini değerlendirmeye ilişkin anlayış gösterir ve bu bilgiyi üretmeye ilişkin yöntemleri tartışır. | S | Sınav,Sunum |
2) | İkinci Dil (L2) öğretimi ve öğrenimiyle ilgili uygulamalı dilbilim bilgisini gösterir. | H | Sınav,Sunum |
3) | İkinci Dil (L2) Edinimi ve Öğretimi alanındaki L2 kullanımı, L2 analizi, L2 süreçleri ve L2 pedagojisi ve program yönetimi konuları hakkında eleştirel ve bağımsız düşünür. | N | |
4) | Türk eğitim sisteminin amacını, yapısını, işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitimle ilgili kavramları tanımlar. | S | Sınav,Sunum |
5) | Değerlendirmeyle ilgili kavram ve yapıları anlar; yeterlilikleri değerlendirmek için çeşitli değerlendirme yöntemlerini, araçlarını ve stratejilerini kullanır. | N | |
6) | Çağdaş dil öğrenme kuram ve uygulamaları doğrultusunda, öğrenme stilleri ve çoklu zekâyı dikkate alarak günlük ders planları hazırlar. | S | Sınav,Sunum |
7) | İngiliz ve Amerikan Edebiyatını temel düzeyde analiz eder ve karşılaştırır. Edebiyat ve dramanın temel kavramlarını ve ilkelerini açıklayın ve bunları yabancı dil öğretiminde uygular. | N | |
8) | Disiplin içi ve sosyal düzeyde demokratik ve etik tutum ve davranış açısından topluma örnek olur, kalite yönetim süreçlerine katılır ve sürdürülebilirliği sağlar. | S | Sınav,Sunum |
9) | Bireysel ve grup çalışmaları içerisinde sorumluluk alır, görevleri sorumlu ve etkili bir şekilde gerçekleştirir, uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup olarak çalışır; kendini birey olarak değerlendirir, yaratıcı ve güçlü niteliklerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirmeye çalışır. | N | |
10) | Türk devriminin ortaya çıkmasına neden olan toplumsal, ekonomik, siyasal ve düşünsel koşulları yorumlar; Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda, toplumu benimser, yurt sevgisi, ulusal amaç ve ülküleri de içeren insani değerleri benimser. | N | |
11) | Sınıf ortamında alan bilgisi düzeyinden Avrupa Bilgisayar Kullanım Lisansı'nın gerektirdiği düzeye ve ötesine kadar bilgisayar yazılımları ile çeşitli bilgi ve iletişim teknolojilerini seçip kullanır. | S | Sınav,Sunum |
12) | İhtiyaçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır, sosyal ve sanatsal etkinlikleri takip eder, güncel olarak tartışılan küresel sorunlara ilişkin farkındalık gösterir, yasal sorumluluklar ve haklar gibi konularda Milli Eğitim Bakanlığı kurallarına uygun hareket eder, ulusal ve uluslararası kültürler arasındaki farklılıkları anlayıp farklı kültürlere uyum sağlayabilir; yakın çevresine yönelik sosyal sorumluluk faaliyetleri ve projeleri planlar. | N | |
13) | Görevlendirildiği okulun öğretim kadrosuyla işbirliği yapmaya yönelik istekli davranır, okul topluluğu ve toplumun geneliyle İngilizce dil eğitimi alanında etkili bir şekilde iletişim kurar. | N | |
14) | Avrupa Dil Portföyü'nün (CEFR) C1 düzeyinde İngilizce kullanma becerisini gösterir ve başka bir yabancı dili öğrenmeye ilgi duyar. | N |
Prepared by and Date | ENGİN YILMAZ , May 2018 |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. ENGİN YILMAZ |
Hafta | Konu |
1) | |
2) | |
3) | |
4) | |
5) | |
6) | |
7) | |
8) | |
9) | |
10) | |
11) | |
12) | |
13) | |
14) | |
15) | |
16) |
Required/Recommended Readings | Hallahan D.P., Kauffman J., Pullen P.C. 2013. Exceptional Learners: Pearson New International Edition: An Introduction to Special Education. 12th edn. MA: Pearson Education. Inc. Bezmez, D., Yardımcı, S. & Şentürk, S., (eds). (2011). Sakatlık Çalışmaları: Sosyal Bilimlerden Bakmak. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Sacks, O. (1996). An anthropologist on Mars: Seven paradoxical tales. New York: Vintage Books. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||||||||
Other Activities | Group Presentation | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
engine.yilmaz@boun.edu.tr 0 212 359 46 47 (GETEM) office hours: Thursday 15.00-16.00 |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ödevler | 1 | 8 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 106 | ||||||
Total Workload/25 | 4.2 | ||||||
ECTS | 4 |