School/Faculty/Institute |
Faculty of Education |
Course Code |
EDS 403 |
Course Title in English |
Scientific Research Experience I |
Course Title in Turkish |
Scientific Research Experience I |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Project |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: |
Lab: |
Other: |
|
Estimated Student Workload |
115 hours per semester |
Number of Credits |
5 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
EDS 101 - Introduction to Educational Sciences
ELE 202 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra | ELE 206 - Foundations of Teaching Numbers, Operations and Algebra
ELE 204 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ELE 208 - Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics
|
Expected Prior Knowledge |
Research Ethics |
Co-requisites |
None |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn to understand basic concepts of research and its methodologies.
|
Course Description |
. |
Course Description in Turkish |
Bilim ve temel kavramlar (olgu, bilgi, mutlak, doğru, yanlış, evrensel bilgi vb.), bilim tarihine ilişkin temel bilgiler, eğitim araştırmalarının temel ilkeleri, metodları ve paradigmaları. Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme.
|
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) nicel ve nitel araştırmanın özelliklerini ve araştırma yöntemlerinin birbirinden ne şekilde farklı olduğunu anlar;
2) araştırmayı anlamlı bir şekilde değerlendirir ve eleştirir;
3) uygun bir araştırma hedefi ve sorusu yazar ve soruyu cevaplamak için bir çalışma yöntemi önerir;
4) araştırma sorusu etrafındaki çeşitli araştırmalardan elde edilen bilgileri sentezleyen ve literatürdeki boşlukları ele alan ilgili literatürü gözden geçirir;
5) gelecekteki bir öğretmen / psikolojik danışman olarak bir eylem araştırma çalışması yürütür ve rapor eder;
6) akademik yazma için APA standartlarını sergiler, eğitim araştırmalarında yasal ve etik konuları tartışır.
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1) |
|
|
|
|
|
|
2) |
|
|
|
|
|
|
3) |
|
|
|
|
|
|
4) |
|
|
|
|
|
|
5) |
|
|
|
|
|
|
6) |
|
|
|
|
|
|
7) |
|
|
|
|
|
|
8) |
|
|
|
|
|
|
9) |
|
|
|
|
|
|
10) |
|
|
|
|
|
|
11) |
|
|
|
|
|
|
12) |
|
|
|
|
|
|
13) |
|
|
|
|
|
|
14) |
|
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
|
N |
|
2) |
|
N |
|
3) |
|
N |
|
4) |
|
S |
HW,Project
|
5) |
|
N |
|
6) |
|
N |
|
7) |
|
H |
HW,Project
|
8) |
|
S |
HW,Project
|
9) |
|
N |
|
10) |
|
S |
HW,Project
|
11) |
|
S |
HW,Project
|
12) |
|
N |
|
13) |
|
N |
|
14) |
|
N |
|
Prepared by and Date |
RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Course Coordinator |
AKTS1 |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Prof. Dr. RUKİYE DİDEM TAYLAN |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Araştırma ve bilimsel araştırmaya giriş |
2) |
APA formatında yazma |
3) |
Eğitim araştırmalarına giriş |
4) |
Araştırma paradigmaları |
5) |
Araştırma sorusunun belirlenmesi |
6) |
Literatür taraması yazma. |
7) |
Araştırma önerisi geliştirme ve planlama. |
8) |
Nicel araştırma yöntemleri |
9) |
Nitel araştırma yöntemleri |
10) |
Eylem araştırması çalışmaları. |
11) |
Etik kurul önerileri yazma. |
12) |
Veri toplama yöntemleri |
12) |
Veri toplama yöntemleri |
13) |
Öneriler konusunda eğitmen ile bireysel çalışma |
14) |
Araştırma raporu hazırlama |