School/Faculty/Institute | Faculty of Education | |||||
Course Code | EDS 403 | |||||
Course Title in English | Scientific Research Experience I | |||||
Course Title in Turkish | Scientific Research Experience I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Project | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 115 hours per semester | |||||
Number of Credits | 5 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Research Ethics | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To learn to understand basic concepts of research and its methodologies. | |||||
Course Description | . |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) nicel ve nitel araştırmanın özelliklerini ve araştırma yöntemlerinin birbirinden ne şekilde farklı olduğunu anlar; 2) araştırmayı anlamlı bir şekilde değerlendirir ve eleştirir; 3) uygun bir araştırma hedefi ve sorusu yazar ve soruyu cevaplamak için bir çalışma yöntemi önerir; 4) araştırma sorusu etrafındaki çeşitli araştırmalardan elde edilen bilgileri sentezleyen ve literatürdeki boşlukları ele alan ilgili literatürü gözden geçirir; 5) gelecekteki bir öğretmen / psikolojik danışman olarak bir eylem araştırma çalışması yürütür ve rapor eder; 6) akademik yazma için APA standartlarını sergiler, eğitim araştırmalarında yasal ve etik konuları tartışır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | ||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | ||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | ||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | ||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | ||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | ||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | ||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | ||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | ||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | ||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM BURAK ÖLMEZ |
Hafta | Konu |
1) | Araştırma ve bilimsel araştırmaya giriş |
2) | APA formatında yazma |
3) | Eğitim araştırmalarına giriş |
4) | Araştırma paradigmaları |
5) | Araştırma sorusunun belirlenmesi |
6) | Literatür taraması yazma. |
7) | Araştırma önerisi geliştirme ve planlama. |
8) | Nicel araştırma yöntemleri |
9) | Nitel araştırma yöntemleri |
10) | Eylem araştırması çalışmaları. |
11) | Etik kurul önerileri yazma. |
12) | Veri toplama yöntemleri |
12) | Veri toplama yöntemleri |
13) | Öneriler konusunda eğitmen ile bireysel çalışma |
14) | Araştırma raporu hazırlama |
Required/Recommended Readings | Educational Research: Competencies for Analysis and Application by Geoffrey E. Mills, L. R. Gray (12th edition) | ||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | . | ||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | . | ||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||||||||
Other Activities | None. | ||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
tayland@mef.edu.tr Office hours: Before and after class or by appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 3 | 10 | 2 | 36 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 1 | 9 | |||
Total Workload | 115 | ||||||
Total Workload/25 | 4.6 | ||||||
ECTS | 5 |