School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | HUK 124 | ||||||
Course Title in English | Art of Rhetoric in Legal Profession II | ||||||
Course Title in Turkish | Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı II | ||||||
Language of Instruction | TR | ||||||
Type of Course | Lecture | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 50 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
HUK 122 - Hukuk Mesleğinde Güzel Konuşma Sanatı I |
||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||||
Overall Educational Objective | To be able to apply the rules of effective and beautiful speech in the legal profession. To gain the ability to express oneself. To learn and apply the rules of correct use of Turkish. To develop the skills of oral communication, improvised speech and mutual debate. | ||||||
Course Description | The basic method of effective and beautiful speech: Emphasized speech. Emphasis types (Sentence emphasis, word emphasis) Basic rules of emphasized speech and spoken language. Studies on effectiveness in speech. The use of emotions in effective and beautiful speech, intonation. Common mistakes in daily speech. Oral communication and body language (Preparing and presenting a defense speech on a subject) Oral communication and body language practices with debate studies. | ||||||
Course Description in Turkish | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma. Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) Vurgulu konuşma ve konuşma dilinin temel kuralları. Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar. Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama. Günlük konuşmada sık yapılan hatalar. Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Dersin genel eğitim hedeflerine yönelik kazanımlar. 2) Türkçe’nin doğru ve etkili kullanımına dair bilgi birikimi. 3) Sözlü iletişimde etkileyici konuşma, sesini etkin kullanma ve ifade yeteneğinin geliştirilmesi. 4) Herhangi bir konu üzerine doğaçlama konuşma yeteneğinin geliştirilmesi. 5) Savunma yapma yeteneğinin pekiştirilmesi. 6) Kendini ifade etme, herhangi bir metni hakkını vererek okuyabilme yeteneğinin geliştirilmesi. 7) Mesleğinin icrasında akıcı ve anlaşılır bir dil kullanması. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | EBRU ERKEKLİ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. EBRU ERKEKLİ |
Hafta | Konu |
1) | Etkili ve Güzel Konuşmanın temel yöntemi: Vurgulu konuşma |
2) | Vurgu türleri (Cümle vurgusu, sözcük vurgusu) |
3) | Vurgu türleri üzerine uygulamalar |
4) | Konuşmada etkileyicilik üzerine çalışmalar |
5) | Etkili ve Güzel Konuşmada duyguların kullanımı, tonlama |
6) | Tonlama üzerine çalışmalar |
7) | Günlük konuşmada sık yapılan hatalar |
8) | Vizeler |
9) | Sözlü iletişim ve beden dili (Bir konu üzerine savunma konuşması hazırlamak ve sunmak) |
10) | Sözlü iletişim ve beden dili üzerine uygulamalar |
11) | Münazara çalışmalarıyla sözlü iletişim ve beden dili uygulamaları |
12) | Genel değerlendirme ve uygulamalar |
13) | General evaluation and applications |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Nüzhet Şenbay, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Can Gürzap, Söz Söyleme ve Diksiyon, Remzi Kitabevi Şener Mete, Konuşturan Sözlük, TRT yayınları Suat Taşer, Konuşma eğitimi, Papirus Türkçe Sözlük 1-2, TDK yayınları Osmanlıca Türkçe Ansiklopedik Lugat, Ferit Devellioğlu, Aydın Kitabevi *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
erkeklie@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 1 | 3 | |||
Final | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Total Workload | 50 | ||||||
Total Workload/25 | 2.0 | ||||||
ECTS | 2 |