School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 126 | ||||
Course Title in English | Individual Application to the Constitutional Court | ||||
Course Title in Turkish | Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Flipped Classroom,Lecture,Practical | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | The student's understanding of all aspects of the individual application mechanism | ||||
Course Description | Ders, bireysel başvuru sistemi, bireysel başvurunun özellikleri, iç hukuk yollarının tüketilmesi ve süre şartı gibi kabul edilebilirlik kriterleri, maddi haklar, bireysel başvuru yapılması konularına odaklanmaktadır. | ||||
Course Description in Turkish | This course focuses on the individual application system, features of individual application, admissibility criteria like exhaustion of remedies and time limits, substantive rights, lodging an application. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bireysel başvuru mekanizmasını ve özelliklerini kavrar 2) Anlaşmazlıkları niteler ve çözüm yollarını saptar. 3) Kararları yorumlar 4) Bireysel başvuru dilekçesi hazırlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | EMİNE KARACAOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | EMİNE KARACAOĞLU |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Türkiye’de bireysel başvuruyu kabul süreci, bireysel başvurunun genel çerçevesi, Anayasa Mahkemesinin yapılanması |
2) | Anayasa Mahkemesi’nin kişi bakımından yetkisi |
3) | Anayasa Mahkemesi’nin konu bakımından yetkisi |
4) | Anayasa Mahkemesi’nin yer bakımından yetkisi |
5) | Anayasa Mahkemesi’nin zaman bakımından yetkisi |
6) | Kabul edilebilirlik ölçütleri: iç hukuk yollarının tüketilmesi |
7) | Kabul edilebilirlik ölçütleri: başvuru süresi |
8) | Kabul edilebilirlik ölçütleri: açıkça dayanaktan yoksun olma, anayasal ve kişisel önem taşımama |
9) | Karar: Maddi-manevi tazminat, yargılamanın yenilenmesi, bireysel ve genel tedbir kararları, pilot kararlar |
10) | Başvuru süreci: dilekçe hazırlama ve talepler |
11) | Bireysel başvurunun kötüye kullanılması, düşme kararları ve usul sürecinin genel değerlendirilmesi |
12) | Bireysel başvuru kapsamındaki haklar çerçevesinde örnek dava tartışması |
13) | Finaller |
13) | Bireysel başvuru kapsamındaki haklar çerçevesinde örnek dava tartışması |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Tolga Şirin, Bireysel Başvuru Usul Hukuku, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru El Kitapları Serisi-7, Avrupa Konseyi, Ankara 2018 | |||||||||
Teaching Methods | In-class exercises, petition preparation, decision review | |||||||||
Homework and Projects | Preparation of a petition 100 % (students can have their homework checked in advance, therefore there is no make-up homework). The average is calculated provided that 50 is obtained from the homework. The letter grade equivalents of the grades below 50 are entered into the system as F. | |||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
karacaoglue@mef.edu.tr 0 212 395 36 24 Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |