School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 126
Course Title in English Individual Application to the Constitutional Court
Course Title in Turkish Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru
Language of Instruction TR
Type of Course Flipped Classroom,Lecture,Practical
Level of Course Intermediate
Semester Bahar,Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective The student's understanding of all aspects of the individual application mechanism
Course Description Ders, bireysel başvuru sistemi, bireysel başvurunun özellikleri, iç hukuk yollarının tüketilmesi ve süre şartı gibi kabul edilebilirlik kriterleri, maddi haklar, bireysel başvuru yapılması konularına odaklanmaktadır.
Course Description in Turkish This course focuses on the individual application system, features of individual application, admissibility criteria like exhaustion of remedies and time limits, substantive rights, lodging an application.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bireysel başvuru mekanizmasını ve özelliklerini kavrar
2) Anlaşmazlıkları niteler ve çözüm yollarını saptar.
3) Kararları yorumlar
4) Bireysel başvuru dilekçesi hazırlar.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EMİNE KARACAOĞLU , January 2024
Course Coordinator EMİNE KARACAOĞLU
Semester Bahar,Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KARACAOĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Türkiye’de bireysel başvuruyu kabul süreci, bireysel başvurunun genel çerçevesi, Anayasa Mahkemesinin yapılanması
2) Anayasa Mahkemesi’nin kişi bakımından yetkisi
3) Anayasa Mahkemesi’nin konu bakımından yetkisi
4) Anayasa Mahkemesi’nin yer bakımından yetkisi
5) Anayasa Mahkemesi’nin zaman bakımından yetkisi
6) Kabul edilebilirlik ölçütleri: iç hukuk yollarının tüketilmesi
7) Kabul edilebilirlik ölçütleri: başvuru süresi
8) Kabul edilebilirlik ölçütleri: açıkça dayanaktan yoksun olma, anayasal ve kişisel önem taşımama
9) Karar: Maddi-manevi tazminat, yargılamanın yenilenmesi, bireysel ve genel tedbir kararları, pilot kararlar
10) Başvuru süreci: dilekçe hazırlama ve talepler
11) Bireysel başvurunun kötüye kullanılması, düşme kararları ve usul sürecinin genel değerlendirilmesi
12) Bireysel başvuru kapsamındaki haklar çerçevesinde örnek dava tartışması
13) Finaller
13) Bireysel başvuru kapsamındaki haklar çerçevesinde örnek dava tartışması
14) Finaller
Required/Recommended ReadingsTolga Şirin, Bireysel Başvuru Usul Hukuku, Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru El Kitapları Serisi-7, Avrupa Konseyi, Ankara 2018
Teaching MethodsIn-class exercises, petition preparation, decision review
Homework and ProjectsPreparation of a petition 100 % (students can have their homework checked in advance, therefore there is no make-up homework). The average is calculated provided that 50 is obtained from the homework. The letter grade equivalents of the grades below 50 are entered into the system as F.
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ödev 1 % 100
TOTAL % 100
Course Administration karacaoglue@mef.edu.tr
0 212 395 36 24
Görüşme Saatleri: Salı 11-13 Tel.0 212 395 36 24 karacaoglue@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 2 4 1 10
Final 1 6 2 8
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2