School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code MATH 103
Course Title in English Mathematics for Social Sciences I
Course Title in Turkish Sosyal Bilimler için Matematik I
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Introductory
Semester Güz
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 144 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective Learn the basic mathematical tools and foundations for undergraduate students of Business Administration and Economics at an introductory level
Course Description This course covers fundamental topics of single-variable functions and single-variable calculus. Topics include functions, graphs of functions, properties of functions, differentiation, derivatives in use, and single-variable optimization.
Course Description in Turkish Bu ders, tek değişkenli fonksiyonlar ve tek değişkenli cebirin temel konularını kapsar. İçerdiği konular fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri, fonksiyonların özellikleri, türev, türevin kullanım alanları ve tek değişkenli optimizasyon şeklindedir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Temel matematik teknikleri ve konularında ana bilgileri edinmek
2) Basit cebirsel sorunları çözmek örneğin çarpanlara ayırma, doğrusal denklemler, doğrusal eşitsizlikler, ikinci dereceden denklemler ve mutlak değer; üslü sayılar ve köklü sayılarla hesaplamalar yapmak, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modellemek ve bunları çözmek
3) Doğrusal, üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlamak; bileşik ve ters fonksiyonları bulmak; fonksiyonların grafiklerini çizmek, kartezyan koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürmeleri bulmak
4) Dengeyi tanımlayarak sistemleri çözmek; ekonomik ilişkileri talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kâr gibi tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlamak, çizgiler çizmek ve eğimleri değerlendirmek
5) Basit, bileşik ve sürekli bileşik faizi hesaplamak, gelecek ve şimdiki değerleri belirlemek; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için bir strateji geliştirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date DİLA ASFUROĞLU , December 2023
Course Coordinator DİLA ASFUROĞLU
Semester Güz
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU

Course Contents

Hafta Konu
1) Giriş
2) Cebir Hatırlatma (CH 0)
3) Cebir Hatırlatma (CH 0)
4) Uygulamalar ve daha fazla cebir (CH 1)
5) Uygulamalar ve daha fazla cebir (CH 1)
6) Fonksiyonlar ve Grafikler (CH 2)
7) Fonksiyonlar ve Grafikler (CH 2)
8) Ara sınav
9) Doğrular, Parabol ve Sistemler (CH 3)
10) Doğrular, Parabol ve Sistemler (CH 3)
11) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar (CH 4)
12) Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar (CH 4)
13) Finans Matematiği (CH 5)
14) Finans Matematiği (CH 5)
15) Final haftası
16) Final haftası
Required/Recommended ReadingsErnest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 14th ed.
Teaching MethodsLectures (Flipped Learning)
Homework and Projectsnone
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other ActivitiesPrequiz, midterm, final exam
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 50
TOTAL % 100
Course Administration asfuroglud@mef.edu.tr

More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. The grade of the final exam will be counted for the exams that you missed upon the faculty’s approval of your excuse. Mathematics is best learned by practice. The students are expected to be open-minded and eager to try and fail. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ara Sınavlar 2 10 2 24
Final 1 20 2 22
Total Workload 144
Total Workload/25 5.8
ECTS 6