School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MATH 103 | ||||
Course Title in English | Mathematics for Social Sciences I | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal Bilimler için Matematik I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 144 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Learn the basic mathematical tools and foundations for undergraduate students of Business Administration and Economics at an introductory level | ||||
Course Description | This course covers fundamental topics of single-variable functions and single-variable calculus. Topics include functions, graphs of functions, properties of functions, differentiation, derivatives in use, and single-variable optimization. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders, tek değişkenli fonksiyonlar ve tek değişkenli cebirin temel konularını kapsar. İçerdiği konular fonksiyonlar, fonksiyonların grafikleri, fonksiyonların özellikleri, türev, türevin kullanım alanları ve tek değişkenli optimizasyon şeklindedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Temel matematik teknikleri ve konularında ana bilgileri edinmek 2) Basit cebirsel sorunları çözmek örneğin çarpanlara ayırma, doğrusal denklemler, doğrusal eşitsizlikler, ikinci dereceden denklemler ve mutlak değer; üslü sayılar ve köklü sayılarla hesaplamalar yapmak, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modellemek ve bunları çözmek 3) Doğrusal, üstel ve logaritmik fonksiyonları tanımlamak; bileşik ve ters fonksiyonları bulmak; fonksiyonların grafiklerini çizmek, kartezyan koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürmeleri bulmak 4) Dengeyi tanımlayarak sistemleri çözmek; ekonomik ilişkileri talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kâr gibi tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlamak, çizgiler çizmek ve eğimleri değerlendirmek 5) Basit, bileşik ve sürekli bileşik faizi hesaplamak, gelecek ve şimdiki değerleri belirlemek; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için bir strateji geliştirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , December 2023 |
Course Coordinator | DİLA ASFUROĞLU |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Cebir Hatırlatma (CH 0) |
3) | Cebir Hatırlatma (CH 0) |
4) | Uygulamalar ve daha fazla cebir (CH 1) |
5) | Uygulamalar ve daha fazla cebir (CH 1) |
6) | Fonksiyonlar ve Grafikler (CH 2) |
7) | Fonksiyonlar ve Grafikler (CH 2) |
8) | Ara sınav |
9) | Doğrular, Parabol ve Sistemler (CH 3) |
10) | Doğrular, Parabol ve Sistemler (CH 3) |
11) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar (CH 4) |
12) | Üstel ve Logaritmik Fonksiyonlar (CH 4) |
13) | Finans Matematiği (CH 5) |
14) | Finans Matematiği (CH 5) |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 14th ed. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Learning) | |||||||||||||||
Homework and Projects | none | |||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||
Computer Use | none | |||||||||||||||
Other Activities | Prequiz, midterm, final exam | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
asfuroglud@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. The grade of the final exam will be counted for the exams that you missed upon the faculty’s approval of your excuse. Mathematics is best learned by practice. The students are expected to be open-minded and eager to try and fail. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | 2 | 24 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 144 | ||||||
Total Workload/25 | 5.8 | ||||||
ECTS | 6 |