School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | MATH 104 | ||||
Course Title in English | Mathematics for Social Sciences II | ||||
Course Title in Turkish | Sosyal Bilimler için Matematik II | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 147 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
MATH 103 - Mathematics for Social Sciences |
||||
Expected Prior Knowledge | Knowledge of basic mathematical concepts and tools | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | Enhance students’ knowledge and skills in mathematics, calculus. | ||||
Course Description | The goal of this course is to provide the students with a mathematical foundation and prepare them for more advanced studies in mathematics. Throughout this course, the following topics will be covered: limits, continuity, differentiation, financial mathematics, and applications of them. Also, preliminary integration and multivariable calculus will be introduced. | ||||
Course Description in Turkish | Bu dersin amacı, öğrencilere matematiksel bir temel sağlamak ve onları matematik alanında daha ileri eğitimler için hazırlamaktir. Dönem boyunca şu konular ele alınacaktır: limit, süreklilik, türev, finansal matematik ve bunların uygulamaları. Ayrıca, giriş seviyesinde çok değişkenli kalkülüs ve integrale değinilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Matematikte bilgi ve becerileri geliştirmek ve daha ileri düzey matematik çalışmaları için hazırlanmak 2) Limit ve türevi uygulamak 3) Türev kurallarını uygulamak; marjinal gelir, marjinal maliyet, marjinal tüketim eğilimi kavramlarını anlamak; ekonomik esneklik kavramını analiz etmek 4) Eğri çizmek; maksimum ve minimum problemlerini çözmek 5) Basit integral formüllerini uygulamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | DİLA ASFUROĞLU , November 2023 |
Course Coordinator | DİLA ASFUROĞLU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi DİLA ASFUROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Limit ve Süreklilik |
3) | Limit ve Süreklilik |
4) | Türev |
5) | Türev |
6) | Ek Türev Konuları |
7) | Ek Türev Konuları |
8) | Tekrar inceleme |
9) | Ara sınav |
10) | Eğri Çizimi |
11) | Eğri Çizimi |
12) | Eğri Çizimi |
13) | Integral |
14) | Tekrar inceleme |
15) | Final haftası |
16) | Final haftası |
Required/Recommended Readings | Ernest F. Haeussler, Richard S. Paul, Richard J. Wood, Introductory Mathematical Analysis for Business, Economics, and the Life and Social Sciences, 13th ed. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures (Flipped Classroom) | |||||||||||||||
Homework and Projects | None | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | Prequiz, midterm, final exam | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
asfuroglud@mef.edu.tr More detailed information about the course, like office hours, can be found in the course manual. Attendance is not required, but strictly advised. Missing midterm exam: No make up unless a legitimate proof of absence is presented. Missing pre-quizzes: No make up |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Küçük Sınavlar | 7 | 1 | 0.5 | 0.5 | 14 | ||
Ara Sınavlar | 8 | 3 | 1 | 32 | |||
Final | 6 | 3 | 1 | 24 | |||
Total Workload | 154 | ||||||
Total Workload/25 | 6.2 | ||||||
ECTS | 6 |