School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||||
Course Code | PSYC 203 | |||||||
Course Title in English | Theories of Personality | |||||||
Course Title in Turkish | Kişilik Teorileri | |||||||
Language of Instruction | EN | |||||||
Type of Course | Lecture | |||||||
Level of Course | Introductory | |||||||
Semester | Fall | |||||||
Contact Hours per Week |
|
|||||||
Estimated Student Workload | 142 hours per semester | |||||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||||
Pre-requisites | None | |||||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||||
Co-requisites | None | |||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||||
Overall Educational Objective | To acquire the necessary knowledge of personality theories and to foster critical thinking skills in the evaluation of concepts and empirical findings. | |||||||
Course Description | This course is an introduction to personality psychology, which covers the history and methodology of studying personality and the major domains in personality psychology. | |||||||
Course Description in Turkish | Bu ders kişilik psikolojisi konusuna giriş niteliğinde bir derstir ve kişilik psikolojisi kuramının tarihini,uygulanan metodolojiyi ve kişilik psikolojisi kuramındaki temel çalışma alanlarını incelemeyi içerir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kişilik kavramını tanımlamak ve anlamak 2) Ana akım teorilerin özelliklerini tanımlar (psikanaliz, davranışsal, bilişsel, hümanistik, biyolojik) 3) Kişilik teorisindeki önemli figürlerin/araştırmacıların katkılarını tanımlamak 4) Her yaklaşımın güçlü ve zayıf noktalarını değerlendirmek, rakip teorileri karşılaştırmak ve ampirik bulgular eşiliğinde teorileri tekrar gözden geçirmek 5) Farklı yaklaşımların toplumsal/kültürel sonuçlarını tartışmak 6) Kişiliğin biyolojik ve sosyal temellerini tanımlamak 7) Stres, sağlık ve kişilik arasındaki ilişkiyi tanımlamak 8) Kişilik bozukluğunun genel bir tanımını sağlamak ve başlıca türlerini ayırt etmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | H | Exam,Participation,Project |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | S | Participation,Project |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Participation,Project |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Participation |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | S | Project |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | H | Participation,Project |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | S | Participation,Project |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Project |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Participation,Project |
Prepared by and Date | FULYA ÖZCANLI , November 2023 |
Course Coordinator | FULYA ÖZCANLI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FULYA ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Kişilik Teorilerine Giriş |
2) | Freud--Klasik Psikanaliz |
3) | Jung--Analitik Psikoloji |
4) | Neo-Analitik Kuramlar |
5) | Davranışçı ve Sosyo-Bilişsel Kuramlar |
6) | Humanistik/Varoluşçu Teoriler |
7) | Modern Kişilik Teorileri |
8) | Vize sınavı |
9) | Biyolojik Teoriler |
10) | Kişilik ve Sosyal Etkileşim |
11) | Kültür ve Kişilik |
12) | Kişilik, Stres ve Sağlık |
13) | Kişilik Bozuklukları |
14) | Gözden geçirme |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | Larsen, R. & Buss, D. (2024). Personality psychology: Domains of knowledge about human nature (8th ed.). New York, NY: McGraw Hill. There will be a set of required readings and videos. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | This course will be taught based on the flipped format. Every week students will be assigned an introductory online lecture and their understanding of the main concepts will be assessed via in class discussions and quizzes. Students will be asked to come to class prepared in order to actively participate and contribute class discussions. As the instructor, I commit to prepare updated high-quality learning materials that are appropriate for the second year students. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students will be asked to read the assigned book chapter and article or watch the assigned video before coming to class. Students also will be expected to prepare a term paper in which they investigate the personality of a book/movie character. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Classroom discussions based on each week’s book chapter, lecture and various videos. | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
ozcanlifu@mef.edu.tr Students are required to attend to all the classes and to participate in class discussions. Students should provide a legitimate excuse for missing any scheduled exam or presentation. The format of the make-up exams might differ from midterm or final exam. Students are expected to behave in a respectful manner at all times. Any commitment of cheating, lying and deceit in any form such as plagiarism or coping during exams is considered dishonest and will not be tolerated. Any student caught cheating will receive a grade of zero. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Ödevler | 10 | 1 | 10 | ||||
Küçük Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 142 | ||||||
Total Workload/25 | 5.7 | ||||||
ECTS | 6 |