School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||||
Course Code | MATH 231 | ||||||
Course Title in English | Analytical Geometry | ||||||
Course Title in Turkish | Analytical Geometry | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Select | ||||||
Semester | Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 122 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Registration Restrictions | None | ||||||
Overall Educational Objective | |||||||
Course Description |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) kümeler, ilişkiler ve fonksiyonlar gibi bazı temel matematiksel kavramları anlayabilme 2) Analitik Geometrinin Temel Prensibi ve eşdeğerlik ilişkisi kavrayabilme 3) Düzlemde ve üç uzayda kartezyen koordinatlar, doğrular, vektörler; 4) Konik kesitler ve iki değişkenli genel ikinci dereceden denklem; 5) Matrisler ve matrislerle doğrusal denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri; 6) Determinantların temel özellikleri ve Cramer Kuralı; 7) İkinci dereceden yüzeylerin kanonik denklemleri ve üç değişkenli genel ikinci dereceden kural |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | |||||||
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | |||||||
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | |||||||
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | |||||||
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | |||||||
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | |||||||
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | |||||||
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | |||||||
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | |||||||
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | |||||||
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. | N | |
2) | Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek | N | |
3) | Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak | N | |
4) | Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. | N | |
5) | Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. | N | |
6) | Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. | N | |
7) | Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. | N | |
8) | Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. | H | |
9) | Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). | H | |
10) | Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. | H | |
11) | Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. | H |
Prepared by and Date | İBRAHİM BURAK ÖLMEZ , |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. CENGİZ ALACACI |
Hafta | Konu |
1) | Analitik Geometrinin Temel Prensipleri |
2) | Kartezyen Koordinatlar |
3) | Düzlemdeki Doğrular ve Trigonometrinin Tekrarı |
4) | Polar Koordinatları |
5) | Düzlemdeki Vektörler I |
6) | Düzlemdeki Vektörler II |
7) | Konik Kesitler: Parabol ve Merkezi Konikler |
8) | Vize ve Proje |
9) | Konik Kesitler: Elips ve Hiperbol |
10) | Üç Uzaydaki Vektörler |
11) | Doğrusal Denklemler ve Matrisler Sistemleri |
12) | Determinantlar |
13) | Yüzeyler |
14) | Final |
Required/Recommended Readings | |||||||||||||||||||
Teaching Methods | |||||||||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||||||||
Computer Use | As a matter of professionalism and respect, please do not check email, text, or go online during class time; I expect you to be fully present during class. Also, please silence your cell phones during class. Opening your cameras and microphones is required in this course. If your cameras and microphones are off, you will be considered as absent from that particular class and it will be an unexcused absence. So, if there is a problem with your internet connection, camera, or microphone, please fix this problem as soon as possible. | ||||||||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
olmezi@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 1 | 56 | ||
Laboratuvar | 14 | 0 | 1 | 14 | |||
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 10 | 24 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 122 | ||||||
Total Workload/25 | 4.9 | ||||||
ECTS | 5 |