School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code MATH 231
Course Title in English Analytical Geometry
Course Title in Turkish Analytical Geometry
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Select
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 hours Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 122 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective
Course Description

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) kümeler, ilişkiler ve fonksiyonlar gibi bazı temel matematiksel kavramları anlayabilme
2) Analitik Geometrinin Temel Prensibi ve eşdeğerlik ilişkisi kavrayabilme
3) Düzlemde ve üç uzayda kartezyen koordinatlar, doğrular, vektörler;
4) Konik kesitler ve iki değişkenli genel ikinci dereceden denklem;
5) Matrisler ve matrislerle doğrusal denklem sistemlerinin çözüm yöntemleri;
6) Determinantların temel özellikleri ve Cramer Kuralı;
7) İkinci dereceden yüzeylerin kanonik denklemleri ve üç değişkenli genel ikinci dereceden kural
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak.
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak.
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak.
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak.
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek.
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak.
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde).
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak.
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Ekonomi konusunda geniş bir anlayışa sahip olup, diğer sosyal bilimler ve matematikle derin bir etkileşime sahip olmak. N
2) Farklı ekonomi alanlarının etkileşimlerini anlama konusunda bilgi ve beceriler sergilemek N
3) Mikroekonomik ve makroekonomik teoriyi anlamak N
4) Ekonomik kavramları karmaşık sorunları çözmek ve karar verme yeteneğini geliştirmek için uygulamak. N
5) Farklı ekonomik sistemleri analiz etmek için nicel teknikler kullanmak. N
6) Teorik bilgileri, Türk ve küresel ekonomilere ilişkin sorunları analiz etmek için uygulamak. N
7) Ekonomik verileri işlemek ve değerlendirmek için istatistiksel araçlar ve yaygın yazılım programları konusunda yetkinlik göstermek. N
8) Ekonomik analizin tüm aşamalarında - veri toplama, yorumlama ve bulguları yayma - bilimsel ve etik değerlere göre davranmak. H
9) Bilimsel bilgileri alışverişinde yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanmak (en az CEFR B2 seviyesinde). H
10) Bireysel ve profesyonel etik davranış sergiler ve sosyal sorumluluk taşımak. H
11) Yüksek derecede özerklikle daha ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergilemek. H
Prepared by and Date İBRAHİM BURAK ÖLMEZ ,
Course Coordinator BENGİ BİRGİLİ
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. CENGİZ ALACACI

Course Contents

Hafta Konu
1) Analitik Geometrinin Temel Prensipleri
2) Kartezyen Koordinatlar
3) Düzlemdeki Doğrular ve Trigonometrinin Tekrarı
4) Polar Koordinatları
5) Düzlemdeki Vektörler I
6) Düzlemdeki Vektörler II
7) Konik Kesitler: Parabol ve Merkezi Konikler
8) Vize ve Proje
9) Konik Kesitler: Elips ve Hiperbol
10) Üç Uzaydaki Vektörler
11) Doğrusal Denklemler ve Matrisler Sistemleri
12) Determinantlar
13) Yüzeyler
14) Final
Required/Recommended Readings
Teaching Methods
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer UseAs a matter of professionalism and respect, please do not check email, text, or go online during class time; I expect you to be fully present during class. Also, please silence your cell phones during class. Opening your cameras and microphones is required in this course. If your cameras and microphones are off, you will be considered as absent from that particular class and it will be an unexcused absence. So, if there is a problem with your internet connection, camera, or microphone, please fix this problem as soon as possible.
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 15
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration olmezi@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 1 56
Laboratuvar 14 0 1 14
Sunum / Seminer 2 2 10 24
Ara Sınavlar 1 8 2 10
Final 1 16 2 18
Total Workload 122
Total Workload/25 4.9
ECTS 5