School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | LAW 125 | |||||
Course Title in English | Introduction to EU Law | |||||
Course Title in Turkish | Introduction to EU Law | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Bahar | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 96 hours per semester | |||||
Number of Credits | 4 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students or Erasmus | |||||
Overall Educational Objective | Introduction of the key concepts that are distinctive to the E.U. law through a contemporary approach. | |||||
Course Description | There are many aspects of the E.U. law that are distinctive, but the nature of an introductory course compels the instructor to be selective. This course will touch the major elements of the E.U. law in a general way and deal with selected bedrock cases, through the analysis of the contemporary developments. As a first- year law course, rather than placing a special emphasis on some core concepts, the course offers a selective field survey of the E.U. law. | |||||
Course Description in Turkish | Bir giriş dersi niteliğindeki bu derste Avrupa Birliği hukuk sistemine özgü unsurların tamamı yerine sadece seçilmiş belirli konular, güncel gelişmeler çerçevesinde işlenmektedir. Derste AB hukukunun temel unsurları incelenmekte ve önemli mahkeme kararları ele alınmaktadır. Bir birinci yıl dersi olarak, belirli konuların derinlemesine incelenmesi yerine AB hukuk sistemi genel olarak değerlendirilmektedir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) AB'nin tarihi ve güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olmak 2) AB hukukunun temel kavramlarını, ilkelerini ve terminolojisini anlamak 3) Avrupa Birliği hukukuna özgü hukuki düşünceyi öğrenmek 4) Katılımcının AB hukukunun temel unsurlarını uygulamasını sağlayacak temel anlayışı geliştirmek 5) AB'nin yetkilerinin kapsamı ve sınırları hakkında bilgi sahibi olmak 6) Güncel gerçek yaşam sorunlarını analiz edebilmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU , January 2024 |
Course Coordinator | MURAT CAN PEHLİVANOĞLU |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | AB'nin Tarihi ve Hukuki Yapısı |
2) | AB Hukuku ve Uluslararası Hukuk |
3) | AB Kurumları |
4) | AB Hukukunun Kaynakları |
5) | AB hukukunun üstünlüğü |
6) | Vakıa Çalışması ve İnceleme |
7) | Vize |
8) | Doğrudan/Dolaylı Etki |
9) | AB Hukukunun Uygulanması |
10) | Tek Pazar |
11) | Kişilerin Serbest Dolaşımı |
12) | Mal ve Hizmetlerin Serbest Dolaşımı |
13) | Sermayenin Serbest Dolaşımı |
14) | Vakıa Çalışması ve İnceleme |
15) | Final Sınavı Dönemi |
16) | Final Sınavı Dönemi |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. Recommended reading: Trevor C. Hartley, The Foundations of European Union Law, 8th Ed., Oxford 2014. | ||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom. Participants are expected to read the designated cases before the class and prepare for the preliminary discussions by familiarizing themselves with the current developments in the European Union. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
can.pehlivanoglu@kent.edu.tr Instructor’s office: N/A Phone number: N/A Office hours: Only by appointment. Email address: pehlivanogluc@mef.edu.tr Rules for attendance: N/A. Late submissions and missing an exam: Failing the homework or exam with 0 points (submitted medical reports would suffice a make- up homework/exam) Plagiarism: Failing exam or homework with 0 points + applicable administrative sanctions. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 1 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Final | 1 | 14 | 2 | 16 | |||
Total Workload | 96 | ||||||
Total Workload/25 | 3.8 | ||||||
ECTS | 4 |