School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code LAW 128
Course Title in English Law and Religion in Europe
Course Title in Turkish Avrupa’da Hukuk ve Din
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture,Other,Practical
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall,Summer School
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 100 hours per semester
Number of Credits 4 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Enabling the students to understand the relations between law and religion in Europe
Course Description The lecture’s purpose is to provide a comparative introduction to the national laws in Europe which affect religion. Constitutional postures of states towards religion, religious freedom, and discrimination, and the legal position, autonomy, and ministers of religious organizations will be examined as well as the protection of doctrine and worship, property and finances of religion, and religious education. Finally, the Turkish concept of Laicism will be put into the European context.
Course Description in Turkish Bu dersin amacı, Avrupa’da din üzerinde etkili olan ulusal hukukların karşılaştırmalı bir tanıtımını vermektir. Devletlerin dine, din özgürlüğüne ve ayrımcılığa karşı anayasal durumları ve din örgütlerinin hukuksal pozisyonları, özerklikleri ve din adamları ile aynı zamanda doktirin ve ibadetin korunması, dini mallar ve mali kaynakları ve din eğitimi incelenecektir. Son olarak, Türk laiklik kavramı Avrupa bağlamında ele alınacaktır.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Dersin başarıyla tamamlanmasının ardından öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: Avrupa'da hukuk ve din arasındaki ilişki ve bunun Avrupa'da yasal olarak nasıl düzenlendiği hakkında karşılaştırmalı bilgi sahibi olmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date EKREM KURT , January 2024
Course Coordinator EKREM KURT
Semester Spring,Fall,Summer School
Name of Instructor Prof. Dr. EKREM KURT

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin konusuna ve kullanılan kaynaklara ilişkin giriş, ders içeriğinin duyurulması
2) Dini Hukukun Kapsamı, Kaynakları ve Sistemleri
3) Dini Özgürlük ve Birey
4) Dini Ayrımcılık ve Nefret
5) Dini Kuruluşların Yasal Konumu
6) Dini Kuruluşların Özerkliği ve Bakanları
7) Ara sınav
8) Doktrin ve İbadetlerin Korunması
9) Dinin Mülkiyeti ve Finansmanı
10) Din, Eğitim ve Kamu Kurumları
11) Din ve Aile: Evlilik ve Çocuklar
12) Avrupa Birliği Dini Hukuku
13) Avrupa Bağlamında Türkiye'de Laiklik Kavramı
14) Değerlendirme ve Sonuç
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı
Required/Recommended ReadingsSources will be provided by the Instructor.
Teaching MethodsClass time will be spent on presentations and discussions on the assigned readings.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration kurte@mef.edu.tr
+902123963500
Office Hours: Upon appointment via e-mail. Ofis Saatleri: Lütfen randevu alınız.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 2 2 84
Ara Sınavlar 1 4 2 6
Final 1 8 2 10
Total Workload 100
Total Workload/25 4.0
ECTS 4