School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | LAW 226 | ||||
Course Title in English | Comparative Law of Obligations | ||||
Course Title in Turkish | Karşılaştırmalı Borçlar Hukuku | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students or Erasmus | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the foundations and key concepts relating to comparative law of obligations –especially contracts. | ||||
Course Description | This course is designed to provide students with a comparative analysis of contracts as a source of obligation and basic concepts regarding formation of contracts, performance and non-performance of obligations arising therefrom. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında karşılaştırmalı bir değerlendirme ışığında borcun kaynağı olarak sözleşmeler, sözleşmelerin kurulmasına, ifasına ve ifa edilmemesine ilişkin temel kavramlar incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Avrupa Hukuku perspektifinden sözleşmeler hukukunu şekil ve içerik olarak tanımlamak 2) Farklı yargı alanlarındaki borçlar hukukunun tarihsel gelişimini ana hatlarıyla göstermek 3) Uluslararası uyumlaştırma belgelerinin farklılıklarını karşılaştırabilmek 4) Sözleşmelerin kurulması, ifası ve ifa edilmemesine ilişkin çözüm yolları konusunda sağlam bir bilgi birikimi sergilemek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | KADİR BERK KAPANCI , January 2024 |
Course Coordinator | KADİR BERK KAPANCI |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. HAVVA KARAGÖZ |
Hafta | Konu |
1) | Karşılaştırmalı Borçlar Hukukuna Genel Giriş |
2) | Karşılaştırmalı Hukuk - Tanım, Tarihsel Gelişim, Konular, Amaçlar, Yöntemler |
3) | Bir hukuk geleneği olarak Civil Law |
4) | Bir hukuk geleneği olarak Common Law |
5) | Özel Hukukun Uyumlaştırılması için Uluslararası Belgeler |
6) | Genel olarak sözleşmeler (kuruluş, ana ilkeler, şekil şartları, bağlayıcılık) |
7) | Genel işlem şartları ve Formlar Savaşı (Battle of Forms) |
8) | İfa - İfa engelleri ve çözüm yolları |
9) | Sözleşmeden doğan bir yükümlülüğün "aynen ifası" kavramı |
10) | Öncelenmiş borca aykırılık |
11) | Beklenmedik hal / aşırı ifa güçlüğü / mücbir sebep / uyarlama |
12) | Genel tekrar |
13) | Genel tekrar |
Required/Recommended Readings | İlhan Helvacı, Turkish Contract Law, Springer (last edition)(e-book version available at Springer Database). Nicolas Kuonen, Swiss Law of Contracts General Principles, Schultess Editions romandes (last edition)(e-book version available at Swisslex Database). Hugh Beale / Bénédicte Fauvarque-Cosson / Jacobien Rutgers, Denis Tallon / Stefan Vogenauer, Cases, Materials and Text on Contract Law, Hart Publishing, Oxford (last edition). Oliver Radley-Gardner / Hugh Beale / Reinhard Zimmermann / Reiner Schulze, Texts on European Private Law, Hart Publishing, Oxford And Portland, Oregon (last edition). | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lessons covering readings and assignments. Class time is spent on theory, concepts, and application of materials. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
kapancib@mef.edu.tr Office: MEF University Office (5th Floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |