School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | MATH 115 | ||||
Course Title in English | Calculus I | ||||
Course Title in Turkish | Diferansiyel ve Integral Hesap I | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Başlangıç | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 176 hours per semester | ||||
Number of Credits | 7 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of important concepts of differentiation and integration of a single variable. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of function of a single variable, trigonometric functions, limit, continuity of a function, differentiation of a single variable function, extremum of a function, mean value theorem, L’Hospital’s rule, antiderivative and the indefinite integral, definite integrals, fundamental theorem of calculus, applications of the definite integral, the exponential and logarithmic function, the inverse trigonometric functions, hyperbolic functions and their inverses, integration techniques. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tek değişkenli fonksiyonların bir nokta ve sonsuzdaki limitini hesaplar; 2) Uygulamalı optimizasyon ekstremum problemlerini çözer ve fonksiyonların grafiklerini çizer; 3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integralleri değerlendirir; 4) Ark uzunlukları, hacimler, döner yüzey alanları, kütle merkezi ve atalet momentlerini hesaplamak için belirli integralleri uygular; 5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ile hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplar, türevlerini ve integrallerini alır. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , December 2018 |
Course Coordinator | İLKER ARSLAN |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN |
Hafta | Konu |
1) | Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar |
2) | Limit ve süreklilik |
3) | Bir fonksiyonun türevi |
4) | Türevin uygulamaları |
5) | Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı |
6) | Anti-türev, belirsiz ve belirli integral |
7) | Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi |
8) | Belirli integrallerin uygulamaları |
9) | Belirli integrallerin uygulamaları |
10) | Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar |
11) | Transandantal fonksiyonlar: Ters trigonometrik fonksiyonlar |
12) | Transandantal fonksiyonlar: Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar |
13) | İntegrasyon teknikleri: Parçalı integrasyon, kısmi kesirler ile entegrasyon |
14) | İntegrasyon teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik yerine koymalar |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Thomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015 | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Review questions as homework | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
cinara@mef.edu.tr (0212) 3953653 Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 176 | ||||||
Total Workload/25 | 7.0 | ||||||
ECTS | 7 |