School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code MATH 115
Course Title in English Calculus I
Course Title in Turkish Diferansiyel ve Integral Hesap I
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 176 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire a basic knowledge and understanding of important concepts of differentiation and integration of a single variable.
Course Description This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of function of a single variable, trigonometric functions, limit, continuity of a function, differentiation of a single variable function, extremum of a function, mean value theorem, L’Hospital’s rule, antiderivative and the indefinite integral, definite integrals, fundamental theorem of calculus, applications of the definite integral, the exponential and logarithmic function, the inverse trigonometric functions, hyperbolic functions and their inverses, integration techniques.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Tek değişkenli fonksiyonların bir nokta ve sonsuzdaki limitini hesaplar;
2) Uygulamalı optimizasyon ekstremum problemlerini çözer ve fonksiyonların grafiklerini çizer;
3) İntegrasyon tekniklerini kullanarak belirli ve belirsiz integralleri değerlendirir;
4) Ark uzunlukları, hacimler, döner yüzey alanları, kütle merkezi ve atalet momentlerini hesaplamak için belirli integralleri uygular;
5) Üstel fonksiyonları, logaritmik fonksiyonları, trigonometrik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ile hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonları hesaplar, türevlerini ve integrallerini alır.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , December 2018
Course Coordinator İLKER ARSLAN
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi İLKER ARSLAN

Course Contents

Hafta Konu
1) Tek değişkenli fonksiyon, trigonometrik fonksiyonlar
2) Limit ve süreklilik
3) Bir fonksiyonun türevi
4) Türevin uygulamaları
5) Eğri çizimi ve L'Hospital kuralı
6) Anti-türev, belirsiz ve belirli integral
7) Diferansiyel ve integral hesabın temel teoremi
8) Belirli integrallerin uygulamaları
9) Belirli integrallerin uygulamaları
10) Bir fonksiyonun tersi. Transandantal fonksiyonlar: Logaritmik ve üstel fonksiyonlar
11) Transandantal fonksiyonlar: Ters trigonometrik fonksiyonlar
12) Transandantal fonksiyonlar: Hiperbolik ve ters hiperbolik fonksiyonlar
13) İntegrasyon teknikleri: Parçalı integrasyon, kısmi kesirler ile entegrasyon
14) İntegrasyon teknikleri: Trigonometrik integraller, trigonometrik yerine koymalar
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsThomas' Calculus, 13th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2015
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsReview questions as homework
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 28 % 15
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 22 % 5
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration cinara@mef.edu.tr
(0212) 3953653
Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed quiz by the student will be given a grade by taking the average of all of the other quizzes. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 2 12 2 28
Final 1 20 2 22
Total Workload 176
Total Workload/25 7.0
ECTS 7