School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | MATH 116 | |||||
Course Title in English | Calculus II | |||||
Course Title in Turkish | Diferansiyel ve İntegral Hesap II | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Lecture | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring,Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 178 hours per semester | |||||
Number of Credits | 7 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
MATH 105 - Calculus I | MATH 115 - Calculus I |
|||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | Differentiation and integration of real valued function of a single variable. | |||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | |||||
Overall Educational Objective | To learn the differentiation of multivariable functions and multiple integration. | |||||
Course Description | Polar coordinates, analytical geometry, infinite sequences and series, Taylor’s series, vectors, multivariable functions, partial derivatives and their applications, the gradient and directional derivative, extrema of functions of two variables, multiple integrals and their applications. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir fonksiyonu bir noktada Taylor serisine açar; 2) Kutupsal koordinatları kullanır ve konik kesitleri sınıflandırır; 3) Vektör işlemlerini tanımlar ve kullanır; 4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplar ve türevini alır; 5) İki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve çukur noktalarını tanımlar; 6) Çift ve üç katlı integralleri değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | ||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | ||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | ||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | ||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | ||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | ||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | N | |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | N |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , May 2018 |
Course Coordinator | İLKER ARSLAN |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
2) | Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri |
3) | Sonsuz diziler ve seriler |
4) | Sonsuz diziler ve seriler |
5) | Vektörler |
6) | Vektör cebri |
7) | Geometrik uygulamalar: Uzaydaki düzlem ve doğru denklemleri |
8) | Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler |
9) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
10) | Kısmi türevler ve uygulamaları |
11) | Gradyen ve yönlü türev |
12) | İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları |
13) | Çokkatlı integraller ve uygulamaları |
14) | Çokkatlı integraller ve uygulamaları |
15) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Thomas' Calculus, 12th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2010. | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
canfuad.delale@mef.edu.tr 02123953651 Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, for each missed quiz the student will get the grade of the other quiz. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, for each missed midterm the student will get the same grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 4 | 2 | 112 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 1 | 14 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 12 | 2 | 28 | |||
Final | 1 | 22 | 2 | 24 | |||
Total Workload | 178 | ||||||
Total Workload/25 | 7.1 | ||||||
ECTS | 7 |