School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code MATH 116
Course Title in English Calculus II
Course Title in Turkish Diferansiyel ve İntegral Hesap II
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Flipped Classroom,Lecture
Level of Course Introductory
Semester Spring,Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 4 Recitation: None Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 178 hours per semester
Number of Credits 7 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites MATH 105 - Calculus I | MATH 115 - Calculus I
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Differentiation and integration of real valued function of a single variable.
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To learn the differentiation of multivariable functions and multiple integration.
Course Description Polar coordinates, analytical geometry, infinite sequences and series, Taylor’s series, vectors, multivariable functions, partial derivatives and their applications, the gradient and directional derivative, extrema of functions of two variables, multiple integrals and their applications.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Bir fonksiyonu bir noktada Taylor serisine açar;
2) Kutupsal koordinatları kullanır ve konik kesitleri sınıflandırır;
3) Vektör işlemlerini tanımlar ve kullanır;
4) Çok değişkenli fonksiyonları hesaplar ve türevini alır;
5) İki değişkenli bir fonksiyonun yerel minimumlarını, yerel maksimumlarını ve çukur noktalarını tanımlar;
6) Çift ve üç katlı integralleri değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi H Sınav
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi N
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi N
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi N
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi N
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi N
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi N
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , May 2018
Course Coordinator İLKER ARSLAN
Semester Spring,Fall
Name of Instructor Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Course Contents

Hafta Konu
1) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
2) Kutupsal koordinatlar ve analitik geometri
3) Sonsuz diziler ve seriler
4) Sonsuz diziler ve seriler
5) Vektörler
6) Vektör cebri
7) Geometrik uygulamalar: Uzaydaki düzlem ve doğru denklemleri
8) Çok değişkenli fonksiyonlar, kısmi türevler
9) Kısmi türevler ve uygulamaları
10) Kısmi türevler ve uygulamaları
11) Gradyen ve yönlü türev
12) İki değişkenli bir fonksiyonun ekstremumları
13) Çokkatlı integraller ve uygulamaları
14) Çokkatlı integraller ve uygulamaları
15) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
16) Final Sınavı / Proje / Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsThomas' Calculus, 12th Ed., G. Thomas, M. Weir, J. Hass, F. Giordano, Pearson/ Addison Wesley, 2010.
Teaching MethodsLectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsNone
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 28 % 20
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 30
TOTAL % 100
Course Administration canfuad.delale@mef.edu.tr
02123953651
Missing a quiz: Provided that proper documents of excuse are presented, for each missed quiz the student will get the grade of the other quiz. No make-up will be given. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, for each missed midterm the student will get the same grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 4 2 112
Küçük Sınavlar 2 6 1 14
Ara Sınavlar 2 12 2 28
Final 1 22 2 24
Total Workload 178
Total Workload/25 7.1
ECTS 7