School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | |||||
Course Code | PHYS 103 | |||||
Course Title in English | Physics I | |||||
Course Title in Turkish | Fizik I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Başlangıç | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 151 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To acquire knowledge in the fundamental principles of physics while establishing a cross reference between them and the real-world applications, in order to use them in engineering applications. | |||||
Course Description | This course includes the topics mostly related with mechanics part of fundamental physics. These topics are; significant figures, units and unit analysis, vectors, motion in one dimension, motion in multi dimensions, Newton’s Laws and their applications, work and kinetic energy, potential energy and conservation of energy, momentum and conservation of momentum, rotation of rigid bodies and dynamics of rotational motion. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Fiziksel sonuçları birim analizi ile incelemek; 2) Vektörlerle (skaler ve vektör çarpımları) temel işlemleri uygulamak; 3) Kinematik ilkelerini çok boyutlu alanlarda uygulamak ve Newton yasalarının doğrudan uygulamalarını kullanarak temel fizik problemlerini çözmek; 4) Enerji, momentum, impuls ve korunum yasaları kavramlarını uygulamak; 5) Tek bir eksen etrafında dönme kinetiği ve dinamiği ilkelerini uygulamak; 6) Serbest ve zorlanmış titreşimlerle ilgili ilkeleri uygulamak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | ||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | ||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | ||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | ||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | ||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | ||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | ||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | ||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | ||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | S | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | N | |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | N | |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | H | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | AHMET TOGO GİZ , September 2020 |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ |
Hafta | Konu |
1) | Temel büyüklükler, anlamlı sayılar, birimler ve birim analizi. Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım |
2) | Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım, Statik Denge |
3) | 1, 2 ve 3 boyutta hareket: Fırlatma hareketi ve sabit dairesel hareket |
4) | Birinci, ikinci ve üçüncü Newton yasaları |
5) | Newton yasalarının uygulanması: Sürtünme ve sabit dairesel hareket |
6) | İş ve Kinetik Enerji: İş, iş-enerji teoremi ve güç |
7) | Potansiyel enerji ve enerji korunumunu anlamak: Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler |
8) | Momentum ve parçacık sisteminin hareketi: Kütle merkezi, kütle merkezinin hareketi |
9) | Momentum ve momentum korunumunu anlamak |
10) | Dönme kinematiği: Açı konumu, açısal hız, açısal ivme, atalet momenti |
11) | Dönme dinamiği: Tork, dönen cisimler için iş ve kinetik enerji |
12) | Dönme dinamiği: Açısal momentum, açısal momentum korunumunu anlamak |
13) | Basit sistemlerin serbest titreşimleri |
14) | Zorlanmış titreşimler ve rezonans |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Sears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 1 Mastering Physics with eText -- Access Card Package | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Students should watch the lecture videos posted in the blackboard system before they come to the classroom. The lecture contents are also posted in the blackboard system. The lectures are conventional lectures with instructor dominated. However, contributions of students are welcome. The interaction with the students (Q&A) will be maximized as much as possible. | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | There are non-mandatory homework | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||||||||
Other Activities | Random quizzes will take place. We will have at least 7 quizzes. | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
giza@mef.edu.tr Students are expected to attend 70% of the classes. There is no make-up for missed classes. The attendance performance is going to be reflected by 10% to the final grades. One make-up exam will be given at the end of the semester for those who miss an exam due to a legitimate excuse accepted by the instructor. The students are expected to pursue in this class with honesty and integrity. Disciplinary action will be pursued in all instances if academic dishonesty and cheating has occurred. Students with disabilities should consult the instructor for their special needs. For any question, please consult the instructor via mail (giza@mef.edu.tr). |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 1 | 84 | ||
Ödevler | 10 | 0 | 2 | 20 | |||
Küçük Sınavlar | 10 | 0.3 | 0.2 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 4 | 8 | 2 | 1 | 44 | ||
Total Workload | 153 | ||||||
Total Workload/25 | 6.1 | ||||||
ECTS | 6 |