School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code PHYS 103
Course Title in English Physics I
Course Title in Turkish Fizik I
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Başlangıç
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: none Lab: none Other: none
Estimated Student Workload 151 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To acquire knowledge in the fundamental principles of physics while establishing a cross reference between them and the real-world applications, in order to use them in engineering applications.
Course Description This course includes the topics mostly related with mechanics part of fundamental physics. These topics are; significant figures, units and unit analysis, vectors, motion in one dimension, motion in multi dimensions, Newton’s Laws and their applications, work and kinetic energy, potential energy and conservation of energy, momentum and conservation of momentum, rotation of rigid bodies and dynamics of rotational motion.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Fiziksel sonuçları birim analizi ile incelemek;
2) Vektörlerle (skaler ve vektör çarpımları) temel işlemleri uygulamak;
3) Kinematik ilkelerini çok boyutlu alanlarda uygulamak ve Newton yasalarının doğrudan uygulamalarını kullanarak temel fizik problemlerini çözmek;
4) Enerji, momentum, impuls ve korunum yasaları kavramlarını uygulamak;
5) Tek bir eksen etrafında dönme kinetiği ve dinamiği ilkelerini uygulamak;
6) Serbest ve zorlanmış titreşimlerle ilgili ilkeleri uygulamak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date AHMET TOGO GİZ , September 2020
Course Coordinator MEHMET FEVZİ ÜNAL
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. AHMET TOGO GİZ

Course Contents

Hafta Konu
1) Temel büyüklükler, anlamlı sayılar, birimler ve birim analizi. Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım
2) Vektörler: Vektör cebiri, skaler çarpım, vektörel çarpım, Statik Denge
3) 1, 2 ve 3 boyutta hareket: Fırlatma hareketi ve sabit dairesel hareket
4) Birinci, ikinci ve üçüncü Newton yasaları
5) Newton yasalarının uygulanması: Sürtünme ve sabit dairesel hareket
6) İş ve Kinetik Enerji: İş, iş-enerji teoremi ve güç
7) Potansiyel enerji ve enerji korunumunu anlamak: Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler
8) Momentum ve parçacık sisteminin hareketi: Kütle merkezi, kütle merkezinin hareketi
9) Momentum ve momentum korunumunu anlamak
10) Dönme kinematiği: Açı konumu, açısal hız, açısal ivme, atalet momenti
11) Dönme dinamiği: Tork, dönen cisimler için iş ve kinetik enerji
12) Dönme dinamiği: Açısal momentum, açısal momentum korunumunu anlamak
13) Basit sistemlerin serbest titreşimleri
14) Zorlanmış titreşimler ve rezonans
15) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
16) Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi
Required/Recommended ReadingsSears & Zemansky's University Physics, 13th Edition, Vol. 1 Mastering Physics with eText -- Access Card Package
Teaching MethodsStudents should watch the lecture videos posted in the blackboard system before they come to the classroom. The lecture contents are also posted in the blackboard system. The lectures are conventional lectures with instructor dominated. However, contributions of students are welcome. The interaction with the students (Q&A) will be maximized as much as possible.
Homework and ProjectsThere are non-mandatory homework
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesRandom quizzes will take place. We will have at least 7 quizzes.
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration giza@mef.edu.tr

Students are expected to attend 70% of the classes. There is no make-up for missed classes. The attendance performance is going to be reflected by 10% to the final grades. One make-up exam will be given at the end of the semester for those who miss an exam due to a legitimate excuse accepted by the instructor. The students are expected to pursue in this class with honesty and integrity. Disciplinary action will be pursued in all instances if academic dishonesty and cheating has occurred. Students with disabilities should consult the instructor for their special needs. For any question, please consult the instructor via mail (giza@mef.edu.tr).

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 1 84
Ödevler 10 0 2 20
Küçük Sınavlar 10 0.3 0.2 5
Ara Sınavlar 4 8 2 1 44
Total Workload 153
Total Workload/25 6.1
ECTS 6