School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | CHEM 103 | ||||
Course Title in English | General Chemistry | ||||
Course Title in Turkish | Genel Kimya | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Ters-yüz öğrenme | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 102 hours per semester | ||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | CHEM 103L is co-requisite. | ||||
Overall Educational Objective | Having completed this course, a student will be able to know the basic principles of chemistry, integrate these principles to everyday observations, acquire chemical knowledge to form a basis for the engineering applications, apply scientific method to solve problems, have increased awareness in environmental issues. | ||||
Course Description | This course covers the fundamental chemistry topics, including a brief introduction to atoms, elements, atomic theories and contemporary atomic theory. Periodic table, chemical compounds, chemical reactions, gases, thermochemistry, chemical bonding, liquids, solids, chemical equilibrium, acids and bases will be covered within this course. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Atomların elektronik yapısı ve periyodik tablodaki elementlerin özellikleri konusunda bilgi gösterir; 2) Kimyasal bileşenleri adlandırır, kimyasal denklemleri dengeleyebilir ve kimyasal reaksiyonlarda stoichiometry kullanarak hesaplamalar yapar; 3) Termodinamik, konsantrasyon, kimyasal denge ve asit-baz kavramları üzerine problemleri çözer; 4) Moleküllerin 3D yapısını, katıların kristal yapısını, sıvıların ve katıların özelliklerini belirler ve bağ türleri arasında ayrım yapar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | MEHMET FEVZİ ÜNAL , |
Course Coordinator | MEHMET FEVZİ ÜNAL |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SESİL AGOPCAN ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Madde ve Özellikleri, Atom Teorisi |
2) | Atomun Elektronik Yapısı, Periyodik Tablo |
3) | Kimyasal Bileşikler, Kimyasal Reaksiyonlar |
4) | Sulu Çözeltilerde Reaksiyonlar |
5) | Gazlar |
6) | Problem Oturumu |
7) | Termokimya |
8) | Termokimya |
9) | Kimyasal Bağlanma – I |
10) | Kimyasal Bağlanma – II |
11) | Problem Oturumu |
12) | Sıvılar, Katılar ve Moleküler Etkileşimler |
13) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikleri |
14) | Çözeltiler ve Fiziksel Özellikler |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Raymond Chang, McGraw Hill, 2016. Online sources of the book's website will be utilized. Any general chemistry book can be used as complimentary source. | ||||||
Teaching Methods | |||||||
Homework and Projects | |||||||
Laboratory Work | |||||||
Computer Use | |||||||
Other Activities | |||||||
Assessment Methods |
|
||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 70 | |||
Küçük Sınavlar | 3 | 2 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 6 | 2 | 16 | |||
Ara Juri | 3 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 102 | ||||||
Total Workload/25 | 4.1 | ||||||
ECTS | 4 |