School/Faculty/Institute |
Faculty of Engineering |
Course Code |
MATH 321 |
Course Title in English |
Automata Theory and Formal Language |
Course Title in Turkish |
Biçimsel Diller ve Otomatlar Kuramı |
Language of Instruction |
EN |
Type of Course |
Flipped Classroom |
Level of Course |
Introductory |
Semester |
Fall |
Contact Hours per Week |
Lecture: 3 |
Recitation: none |
Lab: none |
Other: none |
|
Estimated Student Workload |
156 hours per semester |
Number of Credits |
6 ECTS |
Grading Mode |
Standard Letter Grade
|
Pre-requisites |
None |
Co-requisites |
None |
Expected Prior Knowledge |
Basic Discrete Mathematics and Data Structures Knowledge |
Registration Restrictions |
Only Undergraduate Students |
Overall Educational Objective |
To learn the fundamentals of theory of computation, basic graph theory and introductory discrete mathematics, learn the classification between classes of languages (regular, context-free, and more) and design grammars and machines that will generate/recognize these languages. |
Course Description |
This course covers the fundamentals of theory of computation: basic graph theory, introductory discrete mathematics, regular languages, finite state machines, push-down automata, regular expressions, context-free grammars, Turing machines, decidability, reducibility, time complexity |
Course Learning Outcomes and Competences
Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Temel Ayrık Matematik ve Grafik Teorisi Bilgisine Sahip Olmak
2) Sonlu Durum Makinelerini, Düzenli Dilleri, Düzenli İfadeleri, Determinizm ve Determinizm Dışı Kavramları ve Bunların Bağlantısını Tanımlamak
3) Bağlamdan Bağımsız Dilleri, Yığıt Otomatlarını ve Bunların Bağlantısını Bilmek
4) Turing Makinelerini, Karar Verilebilirlik ve İndirgenebilirlik Kavramlarını Kavramak
5) Gerektiğinde Yeni Bilgiyi Uygulamak için Uygun Öğrenme Stratejilerini Kullanmak
|
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
|
|
|
|
|
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
|
|
|
|
|
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
|
|
|
|
|
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
|
|
|
|
|
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
|
|
|
|
|
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
|
|
|
|
|
Relation to Program Outcomes and Competences
N None |
S Supportive |
H Highly Related |
|
|
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi |
H |
Sınav
|
2) |
Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi |
N |
|
3) |
Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi |
N |
|
4) |
Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi |
N |
|
5) |
Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi |
N |
|
6) |
Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi |
N |
|
7) |
Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
S |
Ödev
|
Prepared by and Date |
ŞENİZ DEMİR , November 2024 |
Course Coordinator |
ŞENİZ DEMİR |
Semester |
Fall |
Name of Instructor |
Doç. Dr. ŞENİZ DEMİR |
Course Contents
Hafta |
Konu |
1) |
Temel Ayrık Matematik ve Grafik Teorisi
|
2) |
Temel Ayrık Matematik ve Grafik Teorisi
|
3) |
Sonlu Durum Makineleri ve Düzenli Diller
|
4) |
Sonlu Durum Makineleri ve Düzenli Diller
|
5) |
Belirsizlik ve Düzenli İfadeler
|
6) |
Düzenli İfadeler ve Sonlu Durum Makinelerinin Eşdeğerliği |
7) |
Düzenli Olmayan Diller ve Pumping Lemma Teorisi |
8) |
Düzenli Olmayan Diller ve Pumping Lemma Teorisi |
9) |
Bağlamdan Bağımsız Dilbilgileri ve Belirsizlik
|
10) |
Yığıt Otomatları |
11) |
Bağlamdan Bağımsız Olmayan Diller ve Pumping Lemma Teorisi |
12) |
Turing Makineleri |
13) |
Turing Makineleri |
14) |
İleri Konular (Karar Verilebilirlik, İndirgenebilirlik, Zaman Karmaşıklığı)
|
15) |
Final Sınavı/Projesi/Sunumu |
16) |
Final Sınavı/Projesi/Sunumu |
Required/Recommended Readings | Introduction To The Theory Of Computation – Michael Sipser 3rd ed. |
Teaching Methods | Flipped classroom. In-class flipped practices. |
Homework and Projects | In-class flipped practices. No Project. |
Laboratory Work | None |
Computer Use | For in-class practices |
Other Activities | None |
Assessment Methods |
Assessment Tools |
Count |
Weight |
Küçük Sınavlar |
3 |
% 10 |
Ödev |
3 |
% 10 |
Ara Sınavlar |
2 |
% 80 |
TOTAL |
% 100 |
|
Course Administration |
demirse@mef.edu.tr
536
Instructor’s office: Room 535 (5th floor)
Office hours: TBA.
E-mail address: demirse@mef.edu.tr
Rules for attendance: No attendance required.
Missing an in-class practice: Provided that proper documents of excuse are presented, a
make-up will be given to each missed practice.
Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, make-up for
missed midterms will be given.
Missing a final: No final exam.
A reminder of proper classroom behavior, code |