School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code MATH 232
Course Title in English Abstract Mathematics
Course Title in Turkish Abstract Mathematics
Language of Instruction EN
Type of Course Lecture
Level of Course Seçiniz
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 9 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge All students are expected to know enough English to learn and discuss the topics.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective
Course Description Broad aims of the course and a general synopsis of scope.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Öğrenciler matematiksel konuşmayı öğrenebilecek ve uygulayabilecektir
2) Öğrenciler Bileşik İfadelerin Mantığını öğrenebilecek ve uygulayabilecektir.
3) Students will be able to learn and apply Valid and Invalid Arguments
4) Öğrenciler Koşullu İfadeleri öğrenip uygulayabilecektir
5) Öğrenciler Sayısallaştırılmış İfadelerin Mantığını öğrenebilecek ve uygulayabilecektir
6) Öğrenciler Temel Sayılar Teorisi ve İspat Yöntemlerini öğrenip uygulayabileceklerdir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date ZELHA TUNÇ ,
Course Coordinator BENGİ BİRGİLİ
Semester Spring
Name of Instructor

Course Contents

Hafta Konu
1) Bölüm 1: Matematiksel Konuşma
2) Bölüm 1: Matematiksel Konuşma
3) Bölüm 2: Bileşik İfadelerin Mantığı
4) Bölüm 2: Bileşik İfadelerin Mantığı
5) Vize
6) Bölüm 2: Bileşik İfadelerin Mantığı
7) Bölüm 3: Nicel İfadelerin Mantığı
8) Bölüm 4: Temel Sayı Teorisi ve İspat Yöntemleri
9) Bölüm 4: Temel Sayı Teorisi ve İspat Yöntemleri
10) Bölüm 4: Temel Sayı Teorisi ve İspat Yöntemleri
11) Vize
12) Kombinatorik Kitap-Grimaldi
13) Temel sayma/ permütasyon teorisi Kitap-Grimaldi
14) Derslerin son haftası. Gözden geçirin.
Required/Recommended ReadingsList of readings and indication whether they are required or recommended.
Teaching MethodsInstructional strategy and expectations for both students and instructional staff that follow from this. Student work modes (independently and/or in teams). Any work with the outside community – geographic or industry sector.
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
TOTAL %
Course Administration tuncz@mef.edu.tr

Instructor’s office and phone number, office hours, email address. Rules for attendance, late submissions, missing an exam, etc. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct. Statement on plagiarism. Other comments, if any.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 3 2 1 9
Total Workload 9
Total Workload/25 0.4
ECTS 5