School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | ELE 204 | ||||
Course Title in English | Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ||||
Course Title in Turkish | Foundations of Teaching Geometry, Probability and Statistics | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 103 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
EDS 101 - Introduction to Educational Sciences ELE 101 - Introduction to Mathematics Teaching | ELE 102 - Introduction to Mathematics Teaching |
||||
Expected Prior Knowledge | Introduction to Mathematics Teaching Introduction to Educational Sciences | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To understand how young learners construct concepts of number, fractions, operations and algebra. | ||||
Course Description | Teaching probability, data analysis and statistics in primary and secondary school classrooms. Learning the curriculum and assessment strategies in Statistics and Probability. In addition, in this course, effective teaching strategies and models are taught to improve pre-service teachers' knowledge of geometry teaching. One of the important objectives of the course is to learn activities on how different teaching techniques can be used according to the development of students' spatial intelligence. | ||||
Course Description in Turkish | İlkokul ve ortaokul sınıflarında olasılık, veri analizi ve istatistik öğretimi. İstatistik ve Olasılık konularında müfredat ve değerlendirme stratejilerini öğrenme. Bunun yanısıra, bu derste öğretmen adaylarının geometri öğretimi bilgilerini geliştirmek için etkin öğretim stratejileri ve modelleri öğretilir. Öğrencilerin uzamsal zekalarının gelişimine göre değişik öğretim tekniklerinin nasıl kullanılabileceklerine dair aktiviteleri öğrenmek dersin önemli amaçlarından biridir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) . 2) . 3) . 4) . |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | RUKİYE DİDEM TAYLAN , |
Course Coordinator | BENGİ BİRGİLİ |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İBRAHİM BURAK ÖLMEZ |
Hafta | Konu |
1) | . |
2) | . |
3) | . |
4) | . |
5) | . |
6) | . |
7) | . |
8) | . |
9) | . |
10) | . |
11) | . |
12) | . |
13) | . |
14) | . |
15) | . |
16) | . |
Required/Recommended Readings | Developing Essential Understanding of Geometry (2013, National Council of Teachers of Mathematics) Developing Essential Understanding of Statistics (2013, National Council of Teachers of Mathematics) Teaching Developmentally by van de Walle National Council of Teachers of Mathematics Journal Readings | ||||||||||||||||||||||||
Teaching Methods | |||||||||||||||||||||||||
Homework and Projects | This course requires students to work continuously on their projects throughout the semester and produce a final product at the end of the semester. Strong reading and writing skills are required to successfully grasp course materials and create lessons as the end product. In addition, working efficiently in groups is important both in and outside the classroom. | ||||||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||||||||
Computer Use | Computers will be used in pre-class activities and student projects. | ||||||||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||||||||
Course Administration |
tayland@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Proje | 1 | 15 | 2 | 2 | 19 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 103 | ||||||
Total Workload/25 | 4.1 | ||||||
ECTS | 5 |