School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||
Course Code | STAT 102 | ||||
Course Title in English | Engineering Mechanics: Statics | ||||
Course Title in Turkish | Statik | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring,Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 158 hours per semester | ||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of important concepts of static equilibrium conditions of a particle and rigid body, free body diagrams, friction and center of gravity of the rigid bodies. | ||||
Course Description | This course provides a comprehensive introduction to some fundamental aspects of vector quantities, forces and moments, static equilibrium conditions of a particle and rigid body, free body diagrams, structural analysis of beams, frames and trusses, internal forces, distributed loads, shear force and bending moment diagrams of beams, friction, center of gravity, centroid and moments of inertia of composite bodies. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Bir parçacığın ve katı cismin statik denge koşullarını, üç boyutlu problemler için vektör formülasyonunu içerecek şekilde uygular. Serbest cisim diyagramları çizer. Konsantre yükler, momentler ve yayılı yükler altındaki kirişler ve çerçevelerdeki tepki kuvvetlerini çözer; 2) Düzlemsel kafes sistemlerinin elemanlarındaki kuvvetleri belirlemek için birleşim yöntemi ve kesit yöntemini uygular; 3) Yapılardaki iç kuvvetleri ve momentleri hesaplar; kirişlerin kayma kuvveti ve eğilme momenti diyagramlarını çizer; 4) Yapılara ve kayışlara sürtünme yasalarını uygular;. 5) Bir cismin ve bileşik cisimlerin ağırlık merkezini, alan merkezini ve atalet momentini hesaplar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | |||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | |||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | |||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | |||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | |||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | |||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | |||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | |||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | |||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | |||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | ANİ NATALİ ŞİGAHER , September 2023 |
Course Coordinator | ANİ NATALİ ŞİGAHER |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Doç. Dr. ALİ ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Genel Prensipler. Mekanik, Temel Kavramlar, Newton’un Hareket Yasaları ve SI birimleri |
2) | Kuvvet Vektörleri. Skalerler ve Vektörler. Vektör işlemleri. Kuvvetlerin vektörel toplamı, eş düzlemli kuvvetler, Kartezyen vektörler, konum vektörleri, bir doğru boyunca kuvvet vektörü |
3) | Bir Parçacığın Dengesi. Bir parçacığın denge koşulu, serbest cisim diyagramı, eş düzlemli kuvvet sistemleri |
4) | Üç Boyutlu Kuvvet Sistemleri. Bir kuvvetin momenti, skaler ve vektörel formülasyon, moment prensibi, bir noktaya ve bir eksene göre bir kuvvetin momenti |
5) | Kuvvet Sistemi Bileşkesi. Kuvvet ve çift sisteminin basitleştirilmesi |
6) | Katı Cismin Dengesi. Katı cismin denge koşulu, serbest cisim diyagramları, denge denklemleri |
7) | Kısıtlar ve Statik Belirlilik. Kirişler ve çerçevelerdeki tepki kuvvetleri |
8) | Düzlemsel Kafes Sistemleri. Birleşim yöntemi, sıfır kuvvet elemanı, kesit yöntemi |
9) | İç Kuvvetler. Yapısal bir elemandaki iç yükler |
10) | Kirişlerin çeşitli yükler altındaki kayma kuvveti ve eğilme momenti diyagramları |
11) | Kuru Sürtünme. Yapılardaki ve düz kayışlardaki sürtünme kuvvetleri |
12) | Ağırlık Merkezi ve Centroid. Ağırlık merkezi, kütle merkezi, bileşik cisimler, Pappus ve Guldinus teoremleri, genel yayılı yüklerin bileşkesi |
13) | Atalet Momenti. Atalet momentinin tanımı, bir alan için paralel eksen teoremi, bileşik alanların atalet momenti |
14) | Bileşik alanların atalet momenti, devrilme yarıçapı, kütle atalet momenti |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Dönemi |
Required/Recommended Readings | Mechanics for Engineers: Statics, 13th Ed., R.C. Hibbeler, K.B. Yap SI Edition Pearson 2013 | ||||||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | ||||||||||||||||||
Homework and Projects | HW on Digital Platform (Pearson): 10% Small quiz after watching videos: 5% | ||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||||||||
Computer Use | Not required | ||||||||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||||||||
Course Administration |
Instructor’s office and phone number: 5th Floor 395-3600 Office hours: by appointment Email address: sigahern@mef.edu.tr, cinara@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum 70% attendance required Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, each missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://www.mef.edu.tr/icerikler/files/lisans_onlisans_yonetmelik%20(1.pdf) |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 4 | 70 | |||
Ödevler | 10 | 1 | 1 | 20 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 20 | 1 | 42 | |||
Final | 1 | 24 | 2 | 26 | |||
Total Workload | 158 | ||||||
Total Workload/25 | 6.3 | ||||||
ECTS | 6 |