School/Faculty/Institute Faculty of Education
Course Code ELT 106
Course Title in English American Literature
Course Title in Turkish American Literature
Language of Instruction EN
Type of Course Exercise,Ters-yüz öğrenme,,Lecture,Proje,Seminar
Level of Course Başlangıç
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 134 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To learn the basic history and themes of English Literature and how to interpret that information critically and incorporate literature in ELT courses.
Course Description This course provides the students with an introduction to selected American literary texts written in English from the 17th century to present day. Selected reading include a variety of genres namely fiction, short story, drama, and poetry. Students will become familiar with theories and methods of literary criticism with attention paid to the integration of literature into English language teaching classes.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) ---
2) ---
3) ---
4) ---
5) ---
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date ŞÜKRÜ NURAL , December 2023
Course Coordinator ŞÜKRÜ NURAL
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi ŞÜKRÜ NURAL

Course Contents

Hafta Konu
1) ---
2) ---
3) ---
4) ---
5) ---
6) ---
7) ---
8) ---
9) ---
10) ---
11) ---
12) ---
13) ---
14) ---
15) ---
16) ---
Required/Recommended ReadingsAn Outline of American Literature, Peter B. High (1986), Pearson Selected period specific examples
Teaching MethodsSome lecture, but mostly seminar/discussion. Students will work in groups to create presentations on literary material. Selected readings will be read and discussed in the classroom. Students are expected to prepare slides and research historical context as well as author’s background. Students are expected to participatate actively in class discussions.
Homework and ProjectsStudents read one chapter of the textbook as homework per week. Students take turns preparing and delivering presentations on specific texts and lead a class discussion on that text.
Laboratory WorkNone
Computer UsePowerPoint presentations, internet research, written assignments
Other ActivitiesGroup and whole class discussions
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 42 % 15
Ödev 1 % 35
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 20
TOTAL % 100
Course Administration nurals@mef.edu.tr

Attendance is required for 70% of the course session, if you exceed this you may fail by F or FX. Any plagiarism or academic dishonesty will be treated very seriously with the most serious appropriate disciplinary action in the education context. Plagiarism involves copying any material from a book, online material, or another student or your own papers previously completed and graded in other classes without using proper citation. Plagiarism also involves asking anyone to review or do your assignment. Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 3 1 70
Uygulama 1 8 2 10
Ödevler 3 6 2 4 36
Ara Sınavlar 10 0 0
Final 1 16 2 18
Total Workload 134
Total Workload/25 5.4
ECTS 5