School/Faculty/Institute | Faculty of Education | ||||
Course Code | ELT 106 | ||||
Course Title in English | American Literature | ||||
Course Title in Turkish | American Literature | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Exercise,Flipped Classroom,Guided Personal Study,Lecture,Project,Seminar | ||||
Level of Course | Introductory | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 134 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the basic history and themes of English Literature and how to interpret that information critically and incorporate literature in ELT courses. | ||||
Course Description | This course provides the students with an introduction to selected American literary texts written in English from the 17th century to present day. Selected reading include a variety of genres namely fiction, short story, drama, and poetry. Students will become familiar with theories and methods of literary criticism with attention paid to the integration of literature into English language teaching classes. | ||||
Course Description in Turkish | Bu ders öğrencilere 17. yüzyıldan günümüze kadar İngilizce yazılmış seçilmiş Amerikan edebi metinlerine bir giriş sağlar. Seçilen okumalar, kurgu, kısa öykü, drama ve şiir gibi çeşitli türleri içerir. Öğrenciler, edebiyatın İngilizce öğretimi derslerine entegrasyonuna dikkat ederek edebi eleştiri teorileri ve yöntemlerine aşina olacaklardır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) --- 2) --- 3) --- 4) --- 5) --- |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ŞÜKRÜ NURAL , December 2023 |
Course Coordinator | ŞÜKRÜ NURAL |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Öğr. Gör. İREM FİLİZ KORMAN |
Hafta | Konu |
1) | --- |
2) | --- |
3) | --- |
4) | --- |
5) | --- |
6) | --- |
7) | --- |
8) | --- |
9) | --- |
10) | --- |
11) | --- |
12) | --- |
13) | --- |
14) | --- |
15) | --- |
16) | --- |
Required/Recommended Readings | An Outline of American Literature, Peter B. High (1986), Pearson Selected period specific examples | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Some lecture, but mostly seminar/discussion. Students will work in groups to create presentations on literary material. Selected readings will be read and discussed in the classroom. Students are expected to prepare slides and research historical context as well as author’s background. Students are expected to participatate actively in class discussions. | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Students read one chapter of the textbook as homework per week. Students take turns preparing and delivering presentations on specific texts and lead a class discussion on that text. | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||||||||
Computer Use | PowerPoint presentations, internet research, written assignments | |||||||||||||||||||||
Other Activities | Group and whole class discussions | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
nurals@mef.edu.tr Attendance is required for 70% of the course session, if you exceed this you may fail by F or FX. Any plagiarism or academic dishonesty will be treated very seriously with the most serious appropriate disciplinary action in the education context. Plagiarism involves copying any material from a book, online material, or another student or your own papers previously completed and graded in other classes without using proper citation. Plagiarism also involves asking anyone to review or do your assignment. Rules for attendance: The student must attend at least 70% of the classes. Statement on academic dishonesty and plagiarism: Law on Higher Education Article 54. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 1 | 70 | ||
Uygulama | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Ödevler | 3 | 6 | 2 | 4 | 36 | ||
Ara Sınavlar | 10 | 0 | 0 | ||||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 134 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |