School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 238 | ||||
Course Title in English | Human Rights of Women | ||||
Course Title in Turkish | Kadının İnsan Hakları | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Seçiniz | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | - | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | With this course, students will learn the basic principles of women's human rights, gender equality and discrimination against women, national and international legislation, practices and current developments on these issues, and the connection between women's human rights and general human rights. | ||||
Course Description | This course covers basic principles of human rights of women, gender equality, discrimination against woman; national and international legislation, practice and developments thereof; the relationship between human rights of women and general human rights | ||||
Course Description in Turkish | Kadının insan hakları, cinsiyet eşitliği ve kadınlara karşı ayrımcılık konularına hakim temel ilkeler, bu konulardaki ulusal ve uluslararası mevzuatı, uygulamaları ve güncel gelişmeler, kadının insan hakları ile genel insan hakları arasındaki bağlantı |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Kadının insan haklarına ilişkin temel kavramları öğrenir. 2) Kadının insan haklarına ilişkin ulusal ve uluslararası hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyabilir ve tartışabilir, bu hususta metin sorusu cevaplayabilir. 3) Ulusal ve uluslarası planda kadının insan hakları ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit edebilir ve uygulayabilir. 4) Kadının insan haklarına dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirebilir ve eleştirebilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , February 2024 |
Course Coordinator | NAZAN MOROĞLU |
Semester | |
Name of Instructor | Öğr. Gör. NAZAN MOROĞLU |
Hafta | Konu |
1) | Kadının insan haklarına giriş ve tarihsel gelişimi |
2) | Kadının insan haklarında temel kavramlar, temel insan haklarıyla bağlantısı ve toplumsal cinsiyet |
3) | Uluslararası hukukta kadının insan hakları I Genel Olarak |
4) | Uluslararası hukukta kadının insan hakları II Birleşmiş Milletler Belgeleri, CEDAW, Dünya Kadın Konferasnları Sonuç Bildirgeleri, KYŞ Bildirgesi, Pekin +25 |
5) | Uluslararası hukukta kadının insan hakları III ILO Sözleşmeleri |
6) | Uluslararası hukukta kadının insan hakları IV Avrupa Konseyi, AİHS, İstanbul Sözleşmesi ve Avrupa Birliği belgeleri |
7) | Türkiye’de kadının insan hakları |
8) | Vizeler |
9) | Türkiye’de kadının insan hakları I İlgili mevzuatın değerlendirilmesi, Anayasal boyut |
10) | Türkiye’de kadının insan hakları II Medeni kanun, İş Kanunu |
11) | Türkiye’de kadının insan hakları III Ceza Kanunu |
12) | Türkiye’de kadının insan hakları IV 6284 s. Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesi Hakkında Kanun |
13) | Türkiye’de kadının insan hakları V Yargı kararlarının yerindelik değerlendirmesi |
14) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Lecture notes and resources provided by the instructor | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture with student presentations, evaluation of court decisions on the subject | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
moroglun@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Laboratuvar | 14 | 0 | 0 | ||||
Proje | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |