School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 127
Course Title in English Ottoman Constitutional Developments
Course Title in Turkish Osmanlı Anayasal Gelişmeleri
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: Lab: Other:
Estimated Student Workload 60 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Co-requisites None
Registration Restrictions None
Overall Educational Objective Students will have general knowledge about Ottoman constitutional developments
Course Description The following topics will be covered during the course: Constitutional Developments, Charter of Alliance, Tanzimat Period, The 1876 Constitution, The Period of Committee of Union, and Progression.
Course Description in Turkish Derste şu konular incelenecektir: Anayasal gelişmeler, Sened-i İttifak, Tanzimat dönemi, 1876 Anayasası, II. Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki dönemi

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Osmanlı anayasal gelişmelerini derinlemesine kavramak
2) Gelişmelerin önemini ve değerini fark etmek
3) Osmanlı dönemi anayasal hareketlerin arka planını anlamak
4) Sonraki dönem anayasa gelişmeleri daha bilinçli değerlendirmek
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date SÜHEYL BATUM , January 2024
Course Coordinator SÜHEYL BATUM
Semester Fall
Name of Instructor Prof. Dr. SÜHEYL BATUM

Course Contents

Hafta Konu
1) Dersin konusu üzerinde ilk düşünce ve değerlendirmeler
2) SENED-İ İTTİFAK değerlendirilmesi
3) SENED-İ İTTİFAK ve Magna Carta
4) 1839 TANZİMAT FERMANI Hazırlayan olaylar ve sonuçları
5) 1856 ISLAHAT FERMANI hazırlayan olaylar ve sonuçları
6) 1876 Kanun-u Esasi hazırlayan olaylar
7) 1876 Kanun-u Esasi kurumsal yapı
8) 1876 Kanun-u Esasi sonuçları ve siyasal gelişmeler
9) 1909 Kanun-u Esasi değişiklikleri; hazırlayan olaylar
10) 1909 Kanun-u Esasi; kurumsal yapı
11) 1909 Kanun-u Esasi; sonuçlar ve siyasal gelişmeler
12) 1911 – 1914 arası anayasal ve siyasal gelişmeler
13) Cumhuriyet öncesi Cumhuriyet Anayasası
14) 1921 Teşkilat-ı Esasiye Kanunu
Required/Recommended ReadingsSina AKŞİN, Jön Türkler ve İttihat Terakki Reca Galip OKANDAN, Amme Hukukumuzun Ana Hatları İlber ORTAYLI, Osmanlı’da Değişim ve Anayasal Rejim Sorunu Bülent TANÖR, Osmanlı-Türk Anayasal Gelişmeleri Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de Siyasal Gelişmeler I-II
Teaching MethodsLecture and text discussion
Homework and ProjectsAssignments will be given to students to determine the midterm grade.
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 1 % 8
Ödev 1 % 32
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration batums@mef.edu.tr

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 9 2 11
Total Workload 60
Total Workload/25 2.4
ECTS 2