School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||||
Course Code | HUK 232 | ||||||||
Course Title in English | Environmental Law | ||||||||
Course Title in Turkish | Çevre Hukuku | ||||||||
Language of Instruction | TR | ||||||||
Type of Course | Lecture | ||||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||||
Semester | Spring | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Registration Restrictions | Only undergraduate students | ||||||||
Overall Educational Objective | The overall objective of the course is to enable students to develop a new perspective on environmental problems by comprehending the unique characteristics and principles of environmental law. | ||||||||
Course Description | The course offers an overwiew of the environmental law focusing on the principles of the environmental law, environmental impact assessment, sectorial and integrated environmental protection, environmental damage and liability. | ||||||||
Course Description in Turkish | Derste çevre hukukunun temel ilkeleri, çevresel etki değerlendirmesi, çevresel kirliligin önlenmesi ile sektörel ve entegre çevre koruma yöntemleri ve çevresel zararlardan doğan sorumluluk konuları işlenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Çevresel sorunları çevre hukukunun temel ilkeleri çerçevesinde değerlendirmek 2) Çevre hukukunun kapsamını genel hatlarıyla belirlemek 3) Mevzuatı çevre hukuku perspektifi ile yorumlamak 4) Çevresel etki değerlendirmesini bilmek 5) Çevre hukukuna ilişkin yargı kararlarını değerlendirmek ve analiz etmek 6) Doğal ve kültürel varlıkların korunmasına ilişkin esasları açıklamak 7) İdarenin çevre alanındaki kolluk faaliyetlerini tanımlamak 8) Risk yönetimine ilişkin esasları genel hatlarıyla belirlemek 9) Çevresel zararlardan doğan sorumluluğa ilişkin sorunları değerlendirmek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | , January 2024 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Çevre Sorunları ve Hukukun Çevre Korunmasındaki Önemi |
2) | Çevre Hukukuna ilişkin Temel Kavramlar |
3) | Çevre Hareketleri ve Çevre Hukukunun Gelişimi |
4) | Çevre Hukukuna Hâkim olan Temel İlkeler: Sürdürülebilir Kalkınma İlkesi |
5) | Çevre Hukukuna Hâkim olan Temel İlkeler: Önleme, İşbirliği, Eşgüdüm ve Entegrasyon İlkeleri ile Kirleten Öder İlkesi |
6) | Çevre Hukukuna Hâkim olan Temel İlkeler: Katılım İlkesi ve İhtiyat İlkesi Bir İnsan Hakkı olarak Çevre Hakkı Kavramı |
7) | Çevresel Bozulmanın Önlenmesi ve Kirlilik Kontrolü Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) |
8) | Hukuksal Sorumluluk (Haksız Fiil Sorumluluğu) |
9) | Hukuksal Sorumluluk (Haksız Fiil Sorumluluğu) |
10) | Hukuksal Sorumluluk (Komşuluk Hukuku) |
11) | Çevre Suçları ve Cezai Sorumluluğa İlişkin Sorunlar |
12) | Çevre Suçları ve Cezai Sorumluluğa İlişkin Sorunlar |
13) | Çevre Hukukunun Uluslararası Boyutları |
14) | Çevre Hukukunun Uluslararası Boyutları |
Required/Recommended Readings | Erişgin, Nuri: Çevre Kirletenin Hukuksal Sorumluluğunda İlliyet Bağı, İmaj Yayınları, Ankara, 2005. Güneş, Yusuf / Aydın Coşkun, Aynur: Çevre Hukuku, Kazancı Hukuk Yay. No. 181, İstanbul, 2004. Kaboğlu, İbrahim: Çevre Hakkı, İmge Yayınevi, Ankara, 1996. Keleş, Ruşen / Ertan, Birol: Çevre Hukukuna Giriş, İmge Yayınevi, Ankara, 2002. Kışlalıoğlu, Mine / Berkes: Fikret Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Remzi Yayınevi, İstanbul, 2003. Saygılı, Abdurrahman: Çevre Hukuku Açısından Çevresel Etki Değerlendirmesi, İmaj Yayınları, Ankara, 2007. Turgut, Nükhet: Çevre Politikası ve Hukuku, İmaj Yayınevi, Ankara, 2009. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, evaluation of court decisions on the subject. | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
|
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Final | 1 | 8 | 2 | 10 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |