School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||
Course Code | LAW 228 | ||||||
Course Title in English | Transitional Justice | ||||||
Course Title in Turkish | Geçiş Dönemi Adaleti | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring,Fall | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 106 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students and Erasmus | ||||||
Overall Educational Objective | Students will acquire a basic knowledge on theory and practice of transitional justice. The course will enable them to develop their own perspective on aims and usefulness of transitional justice mechanisms implementation. Thus, they will be able to assess the conditions of success to come to terms with the past in emerging democracies and post-conflict societies and discuss and criticize the applied transitional justice mechanisms in selected case studies. | ||||||
Course Description | The main aim of the course is to examine how countries that emerged from conflict and authoritarian rule deal with the mass atrocities and human rights abuses legacies and how past injustices are reconciled. This interdisciplinary field of research and practice aims to understand and advance a complex range of goals and mechanisms, including strengthening democratic transitions and peacebuilding processes to enable reconciliation. By providing a broad conceptual understanding of this emerging field, the course enables critical examination of the historical and contemporary uses of different justice interventions and transitional justice mechanisms through selected case studies. Starting with the atrocities of World War II, the course first examines Nuremberg and Tokyo trials to further proceed to the challenges of the transition caused by fall of communism, ethnic conflicts, and apartheid, among others. It then progresses with analyzing contemporary issues arising from the ongoing conflicts and ends with the discussion about the future developments in the field. | ||||||
Course Description in Turkish | Dersin genel amacı çatışma ve otoriter rejimlerinden ortaya çıkan ülkelerin toplu zulüm ve insan hakları ihlalleri mirası ile idare etme şekli ve geçmişteki adaletsizliklerinin uzlaşmasını analiz etmektedir. Araştırma ve uygulamalı olan bu çok disiplinli alanı, uzlaşmayı mümkün kılan ve demokratik geçişler ve barış inşası süreçleri dahil olan çetrefilli mekanizma ve hedef yelpazesini anlamaya ve geliştirmeye amaçlanıyor. Vaka çalışmalar merci kullanarak, bu ders çeşitli tarihi ve çağdaş adalet müdahalelerin kullanımlarının eleştirel bir inceleme sağlıyor. Nuremberg ve Tokyo mahkemelerinden başlayarak bu ders, diğerleri arasında, komünizmin düşüşü, etnik çatışmalar ve apartheid sebebi olan geçişlerin meydan okumalarıyla devam ediyor. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Geçiş adaletinin temel teorik çerçevesini anlar 2) Geçiş adaleti uygulamasının başarı koşullarına ilişkin bir algı geliştirir 3) “Geçmişle hesaplaşmanın” temel anlamını anlar 4) Geçiş toplumlarında uygulanacak politikaları adalet veya eşitlik gibi belirli temel değerler üzerinden yorumlar 5) Adalete geçiş döneminin temel özellikleri ve anlamını belirler ve anlar 6) Geçiş dönem adaleti mekanizmaların bazı ülkelerde uygulamasını değerndirir ve eleştirir 7) Devam eden çatışmaları tartışır ve adalete geçiş dönemi presepektifinden potansiyel çözümler önerir |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||||||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||||||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||||||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||||||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||||||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||||||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||||||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | S | Exam |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | S | Exam |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | H | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | H | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | S | Exam |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | N | |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | H | Exam |
Prepared by and Date | SENADA ZATAGIC , January 2023 |
Course Coordinator | SENADA ZATAGIC |
Semester | Spring,Fall |
Name of Instructor | Öğr. Gör. SENADA ZATAGIC |
Hafta | Konu |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı ve sunumu Geçiş Dönemi Adaletini Kavramsallaştırmak – Geçiş Dönemi Adaleti Nedir? |
2) | Neden Geçiş Dönemi Adaleti? - Barış İnşası, Uzlaşma, Demokratikleşme ve Hukukun Üstünlüğü |
3) | Geçiş Dönemi Adaleti Mekanizmaları ve Hedefleri |
4) | İkinci Dünya Savaşı Sonrası Mahkemeler – Nürnberg ve Tokyo Duruşmaları |
5) | Doğu Avrupa'da Aklanma ve Komünizm Sonrası Geçiş |
6) | Uluslarası suç mahkemeleri ve hibrit suç mahkemeleri |
7) | Vize |
8) | Aflar ve Tazminatlar |
9) | Gerçeği Söyleme ve Hakikat Komisyonları |
10) | Kalkınma ve Geçiş Dönemi Adaleti |
11) | Geçiş Dönemi Adaletine Geleneksel ve Alternatif Yaklaşımlar |
12) | Adalete geçiş döneminde güncel sorunlar |
13) | Geçiş dönemi adaletinin geleceği |
14) | Finaller |
15) | Finaller |
Required/Recommended Readings | All course materials will be provided by the lecturer. The students don't need to buy and books etc. For the research on the internet the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. Recommended books: Teitel, R. G. (2000). Transitional Justice, Oxford University Press Lawther, C., Moffett, L., Jacobs, D. (2017). Research Handbook on Transitional Justice, Edward Elgar Publishing Subotić, J. (2009). Hijacked Justice – Dealing with Past in Balkans, Cornell University Press | |||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom Lectures Presentations Assignments | |||||||||||||||
Homework and Projects | The students will prepare the homeworks on assigned topics. | |||||||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||||||||
Computer Use | For the research on the internet and preparing the assignments the students should be equipped with a laptop or tablet each lesson. | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
zatagics@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 2 | 70 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 | ||||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 8 | 8 | ||||
Final | 1 | 16 | 16 | ||||
Total Workload | 106 | ||||||
Total Workload/25 | 4.2 | ||||||
ECTS | 4 |