School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 221 | ||||
Course Title in English | Children's Law | ||||
Course Title in Turkish | Çocuk Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | With this course, students will learn the basic principles of Children Rights Law, specifically the national and international regulations on children's rights, the ways of protection of children in Private Law, as well as custody, guardianship and paternity relations with the children. | ||||
Course Description | The course especially covers the basic principles of Child Law, children’s rights, protection of children under public and private laws, guardianship, tutorship and paternity relations. | ||||
Course Description in Turkish | Ders kapsamında özellikle çocuk hukukunun temel ilkeleri, çocuk hakları, özel hukuk ve kamu hukukunda çocuğun korunması, velayet, vesayet ve soybağı ilişkileri incelenecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 1. Çocuk hukukuna ilişkin temel kavramları bilir. 2) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 2. Velayet, vesayet ve soybağına dair hukuk kurallarının içeriğini ortaya koyar ve tartışır, sorunları çözümler. 3) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 3. Özel hukuk ve kamu hukukunda çocukların korunması ile ilgili hukuki sorunları ve bunlara uygulanması gerekli hukuk kurallarını tespit eder ve uygular. 4) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 4. Çocuk hukukuna dair kurallarının uygulanmasıyla ortaya çıkan sonuçları değerlendirir ve eleştirir. 5) Ders başarıyla tamamlandığında öğrenci, 5. Türk Medeni Kanunu ve uluslararası düzenlemeler arasındaki farkları tespit eder. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN , January 2024 |
Course Coordinator | İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi İHSAN GÜLÇİN PELİN IŞINTAN |
Hafta | Konu |
1) | Çocuk Hukukuna Giriş: “Çocuk" ve "küçük" kavramları aynı şeyi mi ifade eder? |
2) | Çocuk Hukukuna Giriş: Çocuk Haklarına Dair Sözleşme, Türkiye'nin koyduğu çekinceler |
3) | Temel İlkeler ve Haklar: Çocuğun Yüksek Yararı, İfade Hakkı, Saygı Hakkı, Katılım / Temsil Hakkı |
4) | Ehliyet: Çocuğun hak ve fiil ehliyeti, evlenme yaşı |
5) | Soybağı İlişkileri: Soybağının Kurulması (Düzgün nesep - düzgün olmayan nesep ayrımı; Ana ile kurulan soybağı) |
6) | Soybağı İlişkileri: Soybağı İlişkisinin sonuçları (Bakım yükümlülüğü ve nafaka; Mirasçılık; Soyadı) |
7) | Soybağı İlişkileri: Soybağı ilişkisinin ortadan kalkması: Soybağının reddi |
8) | Vize Haftası |
9) | Velayet İlişkisi: Velayet kurumu; Birlikte velayet (Evlilik birliği içinde; Boşanmada; Evlilik dışı ilişkide); Velayetin tevdii; Çocukla Kişisel İlişki Kurulması; Terbiye Hakkı |
10) | Velayet İlişkisi: Eğitim Hakkı (Genel Olarak; Din Eğitimini Belirleme Hakkı); Çocuk Mallarının İdaresi; |
11) | Velayet İlişkisinin Sona Ermesi (Çocuğun ergin olması; Koruma Önlemleri; Velayetin Kaldırılması) |
12) | Çocuğun Kişilik Hakları: isim; resim; vücut bütünlüğü |
13) | Çocuğun Kişilik Haklarının Korunması; Üçüncü Kişilere Karşı; Anne - Babaya Karşı |
14) | Genel Değerlendirme |
Required/Recommended Readings | REQUIRED MATERIALS: All content uploaded to the BB course page are required materials. Besides following course materials are required: - Hayrunnisa Özdemir / Ahmet Cemal Ruhi, Çocuk Hukuku (Ders Kitabı), İstanbul (son baskı). - Emine Akyüz, Çocuk Hukuku (Çocukların Hakları ve Korunması), Ankara(son baskı). - Hacı Can / Ekin Tuna / Nehir Tuna, Çocuk Hukuku, Ankara (son baskı). - Rona Serozan, Çocuk Hukuku, (son baskı) - Family Law and Law of Persons books of choice. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lecture, case studies, in-class studies, evaluation of court decisions regarding the course subject, preparation of homework and its presentation. | ||||||||||||
Homework and Projects | Written homework and presentation selected from the topics covered in the course. | ||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
isintanp@mef.edu.tr +902123953600 Office: MEF University Office (5th floor) Office Hours: By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |