School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 233 | ||||
Course Title in English | Regulatory and Supervisory Authorities | ||||
Course Title in Turkish | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | It is assumed that the student knows the main principles of Administrative Law. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Learning the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory agencies and discussing related cases. | ||||
Course Description | To cover the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory authorities and to discuss the legal issues within related cases. | ||||
Course Description in Turkish | Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal ve işlevsel özelliklerinin incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal özelliklerini tespit eder. 2) Düzenleyici ve denetleyici kurumların işlevsel özelliklerini açıklar. 3) İlgili mahkeme kararlarını değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | |||
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | |||
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | |||
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | |||
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | |||
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | |||
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | |||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |||
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. | N | |
2) | Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. | N | |
3) | Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. | N | Exam |
4) | Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | N | |
5) | Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. | S | Exam |
6) | Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. | N | |
7) | Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. | H | Exam |
8) | Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. | N | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | N | |
11) | Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. | S | Exam |
12) | Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. | N |
Prepared by and Date | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Course Coordinator | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Ortaya Çıkışı ve Gelişimi |
2) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Devlet Yapısı İçindeki Konumları |
3) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri I: Kurumsal Özerklik Kavramı, Bütçe |
4) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri II: Personel Rejimi, Denetim |
5) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri I: Düzenleme Yetkileri - Gözetim ve Denetim Yetkileri - Yaptırım Uygulama Yetkileri |
6) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri II: Danışmanlık ve Uyuşmazlık Çözme İşlevleri |
7) | Ara Sınav |
8) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Sermaye Piyasası Kurulu |
9) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Rekabet Kurumu |
10) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu |
11) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu |
12) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yargısal Denetimi |
13) | Pratik Çalışmalar |
14) | Genel Tekrar |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. Required/Recommended Reading Texts Recommended Reading List: A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. İ.H. Özay, Günışında Yönetim, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002. M. Yasin, Capital Markets Board and Transactions, Seçkin Publishing, 2002. Z. Çakmak, Energy Market Regulatory Authority as an Independent Administrative Authority, Çakmak Publishing House, 2011. E.E. Özcan, Regulation of the Electricity Sector in Turkey in terms of Administrative Law and European Union, Russia, China and South American Practices, Turhan Kitabevi, 2010. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
hacimuratlarz@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |