School/Faculty/Institute Faculty of Law
Course Code HUK 233
Course Title in English Regulatory and Supervisory Authorities
Course Title in Turkish Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar
Language of Instruction TR
Type of Course Lecture
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 2 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 62 hours per semester
Number of Credits 2 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge It is assumed that the student knows the main principles of Administrative Law.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective Learning the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory agencies and discussing related cases.
Course Description To cover the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory authorities and to discuss the legal issues within related cases.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal özelliklerini tespit eder.
2) Düzenleyici ve denetleyici kurumların işlevsel özelliklerini açıklar.
3) İlgili mahkeme kararlarını değerlendirir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi)
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak N
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir N
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular N
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler N
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir N
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir N
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) S Sunum
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir S Derse Katılım
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir N
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir S Derse Katılım
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler S Derse Katılım
Prepared by and Date ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024
Course Coordinator ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ

Course Contents

Hafta Konu
1) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Ortaya Çıkışı ve Gelişimi
2) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Devlet Yapısı İçindeki Konumları
3) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri I: Kurumsal Özerklik Kavramı, Bütçe
4) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri II: Personel Rejimi, Denetim
5) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri I: Düzenleme Yetkileri - Gözetim ve Denetim Yetkileri - Yaptırım Uygulama Yetkileri
6) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri II: Danışmanlık ve Uyuşmazlık Çözme İşlevleri
7) Ara Sınav
8) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Sermaye Piyasası Kurulu
9) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Rekabet Kurumu
10) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
11) Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu
12) Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yargısal Denetimi
13) Pratik Çalışmalar
14) Genel Tekrar
15) Finaller
16) Finaller
Required/Recommended ReadingsA.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. Required/Recommended Reading Texts Recommended Reading List: A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. İ.H. Özay, Günışında Yönetim, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002. M. Yasin, Capital Markets Board and Transactions, Seçkin Publishing, 2002. Z. Çakmak, Energy Market Regulatory Authority as an Independent Administrative Authority, Çakmak Publishing House, 2011. E.E. Özcan, Regulation of the Electricity Sector in Turkey in terms of Administrative Law and European Union, Russia, China and South American Practices, Turhan Kitabevi, 2010.
Teaching MethodsTheoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork
Homework and Projects
Laboratory Work
Computer Use
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
TOTAL % 100
Course Administration hacimuratlarz@mef.edu.tr

MEF University Office (5th Floor) By appointment

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 1 2 42
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 12 1 13
Total Workload 62
Total Workload/25 2.5
ECTS 2