School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 233 | ||||
Course Title in English | Regulatory and Supervisory Authorities | ||||
Course Title in Turkish | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | It is assumed that the student knows the main principles of Administrative Law. | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | Learning the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory agencies and discussing related cases. | ||||
Course Description | To cover the structural and functional characteristics of regulatory and supervisory authorities and to discuss the legal issues within related cases. | ||||
Course Description in Turkish | Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal ve işlevsel özelliklerinin incelenmesi ve ilgili mahkeme kararlarında hukuki sorunların tartışılması. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Düzenleyici ve denetleyici kurumların yapısal özelliklerini tespit eder. 2) Düzenleyici ve denetleyici kurumların işlevsel özelliklerini açıklar. 3) İlgili mahkeme kararlarını değerlendirir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 |
---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ , January 2024 |
Course Coordinator | ZELİHA HACIMURATLAR SEVİNÇ |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi HAFİZE SEVİNÇ ENSARİ |
Hafta | Konu |
1) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Ortaya Çıkışı ve Gelişimi |
2) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Devlet Yapısı İçindeki Konumları |
3) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri I: Kurumsal Özerklik Kavramı, Bütçe |
4) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yapısal Özellikleri II: Personel Rejimi, Denetim |
5) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri I: Düzenleme Yetkileri - Gözetim ve Denetim Yetkileri - Yaptırım Uygulama Yetkileri |
6) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların İşlevsel Özellikleri II: Danışmanlık ve Uyuşmazlık Çözme İşlevleri |
7) | Ara Sınav |
8) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Sermaye Piyasası Kurulu |
9) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Rekabet Kurumu |
10) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu |
11) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurum Örnekleri: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu |
12) | Düzenleyici ve Denetleyici Kurumların Yargısal Denetimi |
13) | Pratik Çalışmalar |
14) | Genel Tekrar |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. Required/Recommended Reading Texts Recommended Reading List: A.Ş. Gözübüyük - T. Tan, Administrative Law: General Principles Volume 1, 8th Edition, Turhan Kitabevi, 2011. İ.H. Özay, Günışında Yönetim, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2002. M. Yasin, Capital Markets Board and Transactions, Seçkin Publishing, 2002. Z. Çakmak, Energy Market Regulatory Authority as an Independent Administrative Authority, Çakmak Publishing House, 2011. E.E. Özcan, Regulation of the Electricity Sector in Turkey in terms of Administrative Law and European Union, Russia, China and South American Practices, Turhan Kitabevi, 2010. | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical lectures, video watching, practical work in the form of teamwork | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
hacimuratlarz@mef.edu.tr MEF University Office (5th Floor) By appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 12 | 1 | 13 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |