School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | ||||
Course Code | POLS 212 | ||||
Course Title in English | Political Theories in Security Studies | ||||
Course Title in Turkish | Güvenlik Alanında Siyasi Kuramlar | ||||
Language of Instruction | EN | ||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 123 hours per semester | ||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn alternative theoretical approaches to security and how the concepts/institutions and challenges of security have changed in parallel to changing dynamics of international politics since the early twentieth century | ||||
Course Description | The purpose of this course is to inform students about alternative theoretical approaches to security and how the concepts/institutions and challenges of security have changed in parallel to changing dynamics of international politics since the early twentieth century till now. The course also seeks to examine security understandings of various international actors, ranging from such great powers as the United States, China, Russia and the European Union, to middle powers and small states. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) bilimsel araştırma ile ilgili becerileri geliştirmek 2) Çeşitli uluslararası aktörlerin güvenlik anlayışlarını incelemek |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 |
---|---|---|
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | ||
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | ||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | ||
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | ||
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | ||
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | ||
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | ||
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | ||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | ||
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. | S | Ödev |
2) | Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. | H | Ödev |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. | H | Sunum |
4) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. | S | Ödev |
5) | Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. | N | |
6) | Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. | N | |
7) | Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. | S | Ödev |
8) | Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. | S | Sunum |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. | H | Sunum |
10) | Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. | N |
Prepared by and Date | BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024 |
Course Coordinator | BARIŞ ÇAĞLAR |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR |
Hafta | Konu |
1) | Genel Giriş |
2) | Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar |
3) | Güvenliğe Yönelik Geleneksel Teorik Yaklaşımlar |
4) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
5) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
6) | Güvenliğe Yönelik Eleştirel Teorik Yaklaşımlar |
7) | Güvenlikleştirme |
8) | Güvenlik Kavramları: Kutuplaşma, Savaş, Barış ve Şiddet |
9) | Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler |
10) | Güvenlik Kurumları: İttifaklar, Bölgesel Örgütler |
11) | Güvenlik Kurumları: Birleşmiş Milletler ve Barış Operasyonları |
12) | Büyük Güçler, Orta Güçler, Küçük Güçler ve Güvenlik Uygulamaları |
13) | Sunumlar |
14) | Sunumlar |
15) | Final Haftası |
16) | Final Haftası |
Required/Recommended Readings | Paul D. Williams and Matt McDonald, eds. 2018. Security Studies An Introduction. London: Routledge. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lecture | |||||||||||||||
Homework and Projects | Written research paper | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | None | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
caglarb@mef.edu.tr None The course is instructed by Prof. Dr. Tarık Oğuzlu This form is managed by Asst. Prof. Barış Çağlar Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 2 | 8 | 1 | 18 | |||
Ödevler | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Total Workload | 123 | ||||||
Total Workload/25 | 4.9 | ||||||
ECTS | 5 |