Course Description |
Security Studies is a field of study in the social sciences. Different approaches to Security Studies exist. Consequently, the name 'Security Studies' per se is a general rubric or an umbrella term under which different ways of studying security issues exist. These different opinions on security lead to different taxonomies or classifications. Most scholars regard Security Studies as a sub-category of International Relations (IR) whereas some regard Security Studies as being more comprehensive than International Relations and sees it as a branch overlapping and comprising IR. In other words, some are of the conviction that IR is a part of Security Studies while others think that Security Studies is a part of IR. Which approach you are closer to or choose to belong to depends upon your paradigmatic and theoretical persuasion. The more you get to learn and discern different approaches and schools in time, the easier you choose your way. Although principal goal of this course is to explicate basic concepts in International Security, it serves you to choose your paradigmatic and philosophical way too.
Theoretical debates (or debates on ways and means of understanding, defining, explaining, modelling, framing, analyzing and measuring social phenomena) differ among scholars around the world. However, there are basically two ways of going about it: the conventional way or the critical way. These ways of going about it are mostly immutable. Put differently, scholars and analysts often pick just one of them despite those scholars that try to bridge the two.
There is often a trade-off between the traditional way and the critical way. To put it in technical terms of the philosophy of science, differences of perspectives or approaches from one another originate in the differences between the positivist paradigm and the post-positivist paradigm. Accordingly, conventional approaches or theories such as realism or liberalism are remarkably different from critical approaches ('critical' particularly in the sense of challenging the conventional theoretical philosophy and their analytical frameworks/theories) such as feminism, critical theory, and constructivism. It is this main line of division between conventional and critical philosophical approaches and theories that helps us to understand what International Security is and what it is not.
|
|
Program Outcomes and Competences |
Level |
Assessed by |
1) |
Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. |
N |
|
2) |
Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
3) |
Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. |
H |
Sınav,Ödev,Derse Katılım
|
4) |
Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. |
N |
|
5) |
Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. |
N |
|
6) |
Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. |
N |
|
7) |
Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. |
N |
|
8) |
Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. |
N |
|
9) |
Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. |
S |
Derse Katılım
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. |
S |
Ödev,Derse Katılım
|
11) |
Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. |
N |
|
12) |
Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. |
S |
Sınav,Ödev
|
13) |
Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
H |
Sınav,Ödev
|
Hafta |
Konu |
1) |
Alanın Kapsamı ve Sınırlarına Giriş |
2) |
Belirsizlik:
Belirsizlikler Evi
Öz Dilemma
Üç Mantık
21. Yüzyılda Güvenlik İkilemi |
3) |
İttifaklar
Giriş: Neden İttifakları İncelemeliyiz?
Tanım: İttifak Nedir?
İttifakların Sürekliliği ve Çöküşü Açıklamaları
Soğuk Savaş Sonrası NATO Örneği
İttifak Teorisi ve NATO'nun Geleceği
İttifaklar ve Savaş |
4) |
Savaş:
Savaşın Üç Felsefesi
Savaşın İşlevleri
1945'ten Bu Yana Silahlı Çatışmalardaki Eğilimler
Savaşın Doğası Değişiyor mu? |
5) |
Kutuplaşma Üzerine Tartışmalar
- Kutuplaşmanın Tanımı ve Genel Teori Üzerindeki Tartışma
- Güç Dengesi İlkeleri
- Güç Analizinin Ölçümleri ve Analitikleri
- Hegemonik İstikrar Teorisi
- Kutupsuzluk
Soğuk Savaş Döneminde Kutuplaşma
Soğuk Savaş Sonrasında Kutuplaşma |
6) |
Kültüre Giriş
Güvenlikte Kültürler |
7) |
Zorlama:
Strateji Nedir?
Caydırıcılık ve Zorlama
Zorlayıcı Stratejiler Tasarlamak
Cezalandırma ve Reddetme
Maliyet Türleri |
8) |
Terrorism:
Terrorism in Perspective
Definitions
State and sub-state terrorism
Responding to Terrorism
The 9-11 response and the war on terror |
9) |
İstihbarat:
İstihbarat Nedir?
Uyarı, Sürpriz ve Başarısızlık
İstihbarat, Belirsizlik ve İstikrar
Gizli Operasyon, Bozma ve Olay Şekillendirme
İstihbarat İşbirliği
Güvenlik ve Küresel Gözetim |
10) |
Soykırım Nedir?
Soykırım ile İlgili Müdahaleler
İnsanlığa Karşı Suçlar |
11) |
Giriş
Etnik Çatışma Nedir?
Etnik Çatışmalara Genel Bakış
Etnik Çatışmaların Uluslararası Güvenlik Boyutları |
12) |
İnsan Güvenliği:
Kapsamı
Sınırları
Çözülemeyen Sorunlar
İnsan Güvenliği ve Başarısız Devletler
İnsani Müdahale İkilemleri ve Uluslararası Güvenlik Boyutları |
13) |
FİNAL SINAVI İÇİN GENEL BAKIŞ |
14) |
FİNAL SINAVI İÇİN GENEL BAKIŞ |
15) |
Final Haftası |
16) |
Final Haftası |