School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | CME 302 | ||||||
Course Title in English | Computational Methods in Engineering | ||||||
Course Title in Turkish | Mühendislikte Hesaplamalı Yöntemler | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Introductory | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 120 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
COMP 105 - Computer Programming (C) | COMP 107 - Computer Programming (MATLAB) | COMP 111 - Computer Programming (MATLAB) MATH 115 - Calculus I |
||||||
Co-requisites | None | ||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of linear algebra, of differentiation and integration of single-valued functions and of ordinary differential equations, use of MATLAB software. | ||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||
Overall Educational Objective | To acquire a basic knowledge and understanding of numerical methods necessary for computations in engineering. | ||||||
Course Description | This course introduces computational methods for engineering applications using Matlab software. Topics covered include: approximations and errors associated with numerical analysis; roots of equations; numerical solution of linear algebraic equations; least-squares regression and interpolation; numerical differentiation and integration; numerical solution of ordinary differential equations. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tek değerli fonksiyonların köklerini çeşitli sayısal yöntemlerle belirler. 2) Çeşitli sayısal yöntemler kullanarak denklem sistemini çözer. 3) En küçük kareler regresyonu ve interpolasyon kullanarak eğri uyumu gerçekleştirir. 4) Çeşitli problemler için sayısal türev alma ve entegrasyon işlemlerini gerçekleştirir. 5) Tipik uygulamaların adi diferansiyel denklemleri için sayısal çözümlerini bulur. 6) Mühendislik yazılımı kullanarak çeşitli hesaplama yöntemlerini uygular. 7) İnternet araması veya literatür taraması yaparak karmaşık mühendislik problemlerini çözmek için sayısal yöntemler hakkında bilgi edinir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | |||||||
2) Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | |||||||
3) Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | |||||||
4) Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | |||||||
5) Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | |||||||
6) Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | |||||||
7) Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Mühendislik, bilim ve matematik prensiplerini uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | H | Sınav,Derse Katılım |
2) | Halk sağlığı, güvenlik ve refahın yanı sıra, küresel, kültürel, sosyal, çevresel ve ekonomik faktörleri dikkate alarak, ihtiyaçları karşılayan çözümler üretmek için mühendislik tasarımını uygulama becerisi | N | |
3) | Farklı kitlelerle etkili bir şekilde iletişim kurma becerisi | N | |
4) | Mühendislik durumlarında etik ve profesyonel sorumlulukları tanıma ve mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal etkilerini göz önünde bulundurarak bilinçli kararlar verme becerisi | N | |
5) | Takım üyeleriyle birlikte liderlik sağlayan, işbirlikçi ve kapsayıcı bir ortam oluşturan, hedefler belirleyen, görevleri planlayan ve hedeflere ulaşan bir ekipte etkili bir şekilde çalışma becerisi | N | |
6) | Uygun deneyler geliştirme ve yürütme, verileri analiz etme ve yorumlama ve mühendislik değerlendirmesi yaparak sonuçlara ulaşma becerisi | H | Proje |
7) | Gerekli olduğunda yeni bilgileri edinme ve uygun öğrenme stratejilerini kullanarak bu bilgileri uygulama becerisi | S | Proje |
Prepared by and Date | NAMIK KILIÇ , October 2023 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi NAMIK KILIÇ |
Hafta | Konu |
1) | Mühendislikte hesaplama yöntemlerine giriş. Matematiksel modelleme ve mühendislik problemi çözme. Programlama ve yazılım |
2) | Sayısal analizle ilgili yaklaşık değerler ve hatalar |
3) | Denklem kökleri |
4) | Denklem kökleri |
5) | Denklem kökleri |
6) | Lineer cebirsel denklemlerin sayısal çözümü |
7) | Lineer cebirsel denklemlerin sayısal çözümü |
8) | Lineer cebirsel denklemlerin sayısal çözümü. En küçük kareler regresyonu |
9) | En küçük kareler regresyonu |
10) | Interpolasyon |
11) | Sayısal türetme |
12) | Sayısal integrason |
13) | Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümü |
14) | Adi diferansiyel denklemlerin sayısal çözümü |
15) | Final Sınavı/Proje/Sunum Haftası |
16) | Final Sınavı/Proje/Sunum Haftası |
Required/Recommended Readings | Numerical Methods for Engineers, 7th Edition, S.C. Chapra, R.P. Canale, McGraw-Hill, 2015. | |||||||||||||||
Teaching Methods | Using “Flipped Classroom” as an active learning technique. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Projects to implement various numerical methods using Matlab software will be assigned. In-class exercises will be done throughout the semester. | |||||||||||||||
Laboratory Work | None | |||||||||||||||
Computer Use | Intense use of Matlab software is needed. | |||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
korukh@mef.edu.tr 02123953654 Instructor’s office and phone number: 563 (A Block-5th Floor) / 0212 3953654 office hours: 14:00-16:00 Monday email address: korukh@mef.edu.tr Rules for attendance: Minimum of 70% attendance is required. Please note that Classroom Practices contribute to 10% of the final grade. Missing a midterm: Provided that proper documents of excuse are presented, missed midterm by the student will be given the grade of the final exam. No make-up will be given. Eligibility to take the final exam: Minimum of 70% attendance is required. Missing a final: Faculty regulations. A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations. Statement on plagiarism: YÖK Regulations (http://www.mef.edu.tr/tr/yonetmelikler). |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2.5 | 0.5 | 56 | ||
Proje | 2 | 15 | 2 | 2 | 38 | ||
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 1 | 0.5 | 7 | ||
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 2 | 34 | |||
Total Workload | 135 | ||||||
Total Workload/25 | 5.4 | ||||||
ECTS | 5 |