School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | IE 306 | ||||||
Course Title in English | Supply Chain Management | ||||||
Course Title in Turkish | Tedarik Zinciri Yönetimi | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||
Semester | Bahar | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 150 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
IE 202 - Operations Research I | IE 303 - Production Planning and Control |
||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge in basic principles of OR, basic forecasting methods and inventory planning is expected. | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | - | ||||||
Overall Educational Objective | To learn the analysis of planning and operational decisions within supply chains | ||||||
Course Description | This course provides an introduction to the basic concepts of supply chain management. Topics include aggregate planning, materials requirements planning, just-in-time production fundamentals, distribution resource planning, and job shop scheduling with several sequencing rules. The subjects covered throughout the course provide students with the required knowledge to develop strategies employed in the design and management of supply chains. The course considers both the systems observed in real-life applications and the basic analytical methods to provide insights for effective management. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders tedarik zinciri yönetiminin temel kavramlarına bir giriş sağlar. Konular içerisinde bütünleşik planlama, malzeme ihtiyaç planlaması, tam zamanında üretim temelleri, dağıtım kaynak planlama ve birçok sıralama kuralına göre iş atölyesi çizelgeleme yer almaktadır. Ders boyunca işlenecek bu konular öğrencilere tedarik zincirlerinin tasarımı ve yönetiminde kullanılan stratejileri geliştirmek için gerekli bilgiyi sağlayacaktır. Bu ders etkin yönetim anlayışını sağlamak için hem gerçek hayattaki uygulamalarda gözlemlenen sistemleri hem de temel analitik yöntemleri göz önünde bulundurur. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Tedarik zinciri yönetimi ve ağ tasarımının temellerini anlar; 2) Toplu düzeyde planlar yapmak için teknikler geliştirir; 3) İtme ve çekme üretim kontrol sistemlerini anlar ve MRP ile JIT yöntemlerini karşılaştırır; 4) Sıralama çizelgelemesi için temel yöntemleri anladığını gösterir; 5) Bir ürün/hizmetin tedarik zinciri sistemini analiz ederek gereksinimleri ve kısıtları belirler; 6) Bir ekibin üyesi olarak etkili bir şekilde çalışır; 7) Etkili sözlü, yazılı, sanal ve görsel iletişimleri düzenler ve sunar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | SEMRA AĞRALI , January 2020 |
Course Coordinator | SEMRA AĞRALI |
Semester | Bahar |
Name of Instructor | Prof. Dr. SEMRA AĞRALI |
Hafta | Konu |
1) | Tedarik zinciri yönetimine giriş |
2) | Ulaştırma probleminin genelleştirilmesi ve ağ formülasyonları |
3) | Küresel tedarik ve satın alma |
4) | Satış ve operasyon planlama |
5) | Toplu planlama teknikleri |
6) | Malzeme İhtiyaç Planlaması (MRP) |
7) | Ana Üretim Çizelgesi (MPS) ve Ürün Ağacı (BOM) |
8) | MRP'de Öbek Büyüklüğü Belirleme Algoritmaları |
9) | MRP ve Tam Zamanında Üretim (JIT) Temelleri |
10) | Çalışma Merkezi Çizelgeleme |
11) | Atölye Tipi Üretim Çizelgelemesi |
12) | Tek makine için sıralama teorisi |
13) | Birden fazla makine için sıralama teorisi |
14) | Personel çizelgeleme |
15) | Proje Sunumları |
16) | Proje Sunumları |
Required/Recommended Readings | Textbook: “Production and Operations Analysis, S. Nahmias, 6th Edition, McGraw-Hill, 2009” | |||||||||||||||
Teaching Methods | Lectures/contact hours using “flipped classroom” as an active learning technique | |||||||||||||||
Homework and Projects | • Problems from textbook (they will not be collected and not graded, quiz questions will be very similar to the problems). • A term project that covers all topics learned in this course | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | - | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
agralis@mef.edu.tr Exams and quizzes: Closed book and closed notes. Homework: Problems from textbook will be given as extra course material (they will not be collected and not graded, quiz questions will be very similar or identical to the problems). Rules for attendance: YÖK regulations. Rules for late submission of assignments: N/A Missing a quiz: No make-up will be given for the missed quizzes. For certain excuses (decided by the instructor) the percentage of the missed quiz may be added to the midterm or to the final. Missing a midterm: Faculty regulations. Eligibility to take the final exam: YÖK regulations. Missing a final: Faculty regulations. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 3 | 2 | 84 | ||
Ödevler | 2 | 1 | 2 | 6 | |||
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Final | 1 | 20 | 2 | 22 | |||
Total Workload | 150 | ||||||
Total Workload/25 | 6.0 | ||||||
ECTS | 6 |