School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 204 | |||||
Course Title in English | Cognitive Psychology | |||||
Course Title in Turkish | Bilişsel Psikoloji | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Spring | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 141 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To gain an overview of cognitive psychology, to become competent in analyzing potential cognitive factors underlying nonhuman and human behavior, to think critically on theories and research results they read later on. | |||||
Course Description | Theories and research on cognitive basis of human behavior will be visited by focusing on topics such as social learning, classical conditioning, operant conditioning, and information processing. Moreover, further theories and research on cognitive processes like attention, memory, perception, problem solving, reasoning and decision making will be included. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) İnsan davranışlarının bilişsel temellerini analiz etmek. 2) Bilişsel psikoloji çalışmalarında kullanılan deneysel metodolojiyi anlamak 3) Öğrenme ilkelerini, insan bilişsel süreçleriyle ilgili teorileri ve ampirik bulguları analiz etmek ve anlamak. 4) Biliş ve öğrenme ile ilgili bilimsel terminolojiyi doğru şekilde kullanmak. 5) Bilişsel psikoloji makalelerini daha kolay okumak, anlamak ve tartışmak. 6) Biliş ve öğrenmenin insan ve insan dışı davranışlardaki kritik rolünü anlamak ve tartışmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | S | Sınav,Ödev |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | S | Sınav,Ödev |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | N |
Prepared by and Date | MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024 |
Course Coordinator | MEYMUNE NUR TOPÇU |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU |
Hafta | Konu |
1) | Bilişsel Psikolojiye Giriş |
2) | Bilişsel Sinirbilim |
3) | Algı |
4) | Dikkat |
5) | Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği |
6) | Uzun Süreli Bellek: Yapı |
7) | Uzun Süreli Bellek: Kodlama ve Geri getirme |
8) | Vize |
9) | Günlük Bellek ve Bellek hataları |
10) | Bilgi Edinme |
11) | Dil |
12) | Problem Çözme ve Yaratıcılık |
13) | Akıl Yürütme ve Karar Verme |
14) | Dönem Özeti |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Goldstein, E. B. Cognitive Psychology: Connecting mind, research, and everyday experience (2nd Edition), Cengage. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Pre-class activities: Video and Quizzes In-class Activities: Quizzes using the Mentimeter Platform, Group work using the Padlet Platform, Experiments | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | none | |||||||||||||||||||||
Computer Use | none | |||||||||||||||||||||
Other Activities | none | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
topcum@mef.edu.tr Attendance at all classes is compulsory. Students arriving 15 min. late will not be allowed to join that class. In case of missing an exam, students must provide an acceptable and documented excuse. Make-up exam will be held for the missed exams. Students are expected to treat university staff and others respectfully at all times. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations will not be tolerated and will be punished according to YÖK and university regulations. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 3 | 2 | 98 | ||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 8 | 1 | 8 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 1 | 7 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 141 | ||||||
Total Workload/25 | 5.6 | ||||||
ECTS | 6 |