School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 204
Course Title in English Cognitive Psychology
Course Title in Turkish Bilişsel Psikoloji
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 141 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To gain an overview of cognitive psychology, to become competent in analyzing potential cognitive factors underlying nonhuman and human behavior, to think critically on theories and research results they read later on.
Course Description Theories and research on cognitive basis of human behavior will be visited by focusing on topics such as social learning, classical conditioning, operant conditioning, and information processing. Moreover, further theories and research on cognitive processes like attention, memory, perception, problem solving, reasoning and decision making will be included.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) İnsan davranışlarının bilişsel temellerini analiz etmek.
2) Bilişsel psikoloji çalışmalarında kullanılan deneysel metodolojiyi anlamak
3) Öğrenme ilkelerini, insan bilişsel süreçleriyle ilgili teorileri ve ampirik bulguları analiz etmek ve anlamak.
4) Biliş ve öğrenme ile ilgili bilimsel terminolojiyi doğru şekilde kullanmak.
5) Bilişsel psikoloji makalelerini daha kolay okumak, anlamak ve tartışmak.
6) Biliş ve öğrenmenin insan ve insan dışı davranışlardaki kritik rolünü anlamak ve tartışmak.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. S Sınav,Ödev
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. S Sınav,Ödev
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. N
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. N
Prepared by and Date MEYMUNE NUR TOPÇU , October 2024
Course Coordinator MEYMUNE NUR TOPÇU
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi MEYMUNE NUR TOPÇU

Course Contents

Hafta Konu
1) Bilişsel Psikolojiye Giriş
2) Bilişsel Sinirbilim
3) Algı
4) Dikkat
5) Kısa Süreli Bellek ve Çalışma Belleği
6) Uzun Süreli Bellek: Yapı
7) Uzun Süreli Bellek: Kodlama ve Geri getirme
8) Vize
9) Günlük Bellek ve Bellek hataları
10) Bilgi Edinme
11) Dil
12) Problem Çözme ve Yaratıcılık
13) Akıl Yürütme ve Karar Verme
14) Dönem Özeti
15) Final Sınav Dönemi
16) Final Sınav Dönemi
Required/Recommended ReadingsGoldstein, E. B. Cognitive Psychology: Connecting mind, research, and everyday experience (2nd Edition), Cengage.
Teaching MethodsFlipped classroom
Homework and ProjectsPre-class activities: Video and Quizzes In-class Activities: Quizzes using the Mentimeter Platform, Group work using the Padlet Platform, Experiments
Laboratory Worknone
Computer Usenone
Other Activitiesnone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 13 % 10
Uygulama 8 % 15
Ödev 8 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
TOTAL % 100
Course Administration topcum@mef.edu.tr

Attendance at all classes is compulsory. Students arriving 15 min. late will not be allowed to join that class. In case of missing an exam, students must provide an acceptable and documented excuse. Make-up exam will be held for the missed exams. Students are expected to treat university staff and others respectfully at all times. The commitment of acts of cheating, lying, and deceit in any of their diverse forms such as plagiarism, and copying during examinations will not be tolerated and will be punished according to YÖK and university regulations. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Uygulama 1 10 10
Ödevler 8 1 8
Ara Sınavlar 1 6 1 7
Final 1 16 2 18
Total Workload 141
Total Workload/25 5.6
ECTS 6