School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code PSYC 305
Course Title in English Industrial and Organizational Psychology
Course Title in Turkish Endüstri ve Örgüt Psikolojisi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 0
Estimated Student Workload 162 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Only undergraduate students
Overall Educational Objective To learn psychological principles applied to human behavior in organizations and work settings, to think critically about the needs of workplaces and to learn understand how the area of I/O Psychology helps address those needs and become aware of the presence of the area in our country.
Course Description This course will provide a scientist-practitioner point of view of I/O Psychology, a scientific discipline that studies human behavior in the workplace. It will prepare students to grasp different personnel psychology functions such as job analysis, training and development, performance evaluation; as well as some organizational behavior concepts such as motivation, communication and leadership.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin tarihsel gelişimini tanır
2) Endüstri ve Örgüt Psikolojisinin temelini oluşturan kavramları ve araştırma alanlarını tanımlar
3) Psikoloji alanında edindiği temel kuramsal ve uygulamalı bilgileri endüstriyel alana uyarlayabilir
4) Farklı örgütsel yapılarda çalışma davranışının altında yatan ilke ve güdüleri anlar
5) çalışanlrla ilgili krizleri psikolojik açıdan analiz edebilir ve bazı çözümler önerebilir
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular.
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir.
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir.
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar.
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur.
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir.
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur.
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Hukukun temel ilkelerini, hukuk teorilerini, hukuk metodolojisini, yorum yöntemlerini tanır ve uygular. S
2) Güncel yenilikler ve mevzuat değişiklikleri takip eder, değerlendirir, yorumlar ve uygular. N
3) Hukuksal bilgi kaynaklarına ulaşmayı ve bu kaynakları kullanmayı bilir, güncel mevzuat değişikliklerini, doktrindeki görüşleri ve mahkeme kararlarını takip eder ve değerlendirir. N
4) Hukukla ilgili bilgiyi değerlendirirken toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. S
5) Hukuki sorunları, hukukun genel ilkelerine, de lege feranda ve de lege lata’ya göre tespit eder, değerlendirir ve çözer; hukukun sadece ulusal değil, uluslararası yönünü de dikkate alır ve karar verirken vicdani kanaatin önemini kavrar. N
6) Hukuki uyuşmazlıkları mevzuat metinleri, yargı kararlarını ve doktrindeki farklı görüşleri analitik bir bakış açısıyla değerlendirerek eleştirir, kendi görüşlerini oluşturur, hukuki eksiklikleri saptar ve önerilerde bulunur. N
7) Farklı hukuk dallarına ait sorunları algılar, uygulamada karşılaşılan karmaşık sorunları nitelendirerek çözüm üretir. N
8) Sosyal sorumluluk bilincinde bir birey olarak, hukukla ilgili proje ve çeşitli etkinliklere katılır, gerektiğinde organizatör olarak rol alır ve hukuksal bilgi ve becerisini gerekli yerlere (özel sektör, kamu sektörü) etkin şekilde aktarır. N
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izler, meslektaşları ile iletişim kurar ve hukuk alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. S
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. H
11) Toplumun gelişim ve değişimini, sorunlarını anlar ve gerektiğinde hukuksal çözüm yolları ile sorunların çözümüne katkıda bulunur. N
12) Hukukun ulusal ve uluslararası kurum ve yapılanmasını, işlevlerini bilir, bunların geliştirilmesine katkıda bulunur. N
Prepared by and Date NESLİHAN TURNALAR ÇETİNKAYA , January 2024
Course Coordinator ARZU KARAKULAK
Semester Fall
Name of Instructor Öğr. Gör. NİL MADİ

Course Contents

Hafta Konu
1) E/Ö psikolojisine giriş
2) E/Ö psikolojisinde araştırma yöntemleri
3) Teknoloji ve personel psikolojisi
4) İş analizi
5) Çalışan arama, değerlendirme, seçme ve yerleştirme
6) Performans yönetimi
7) Eğitim & geliştirme
8) Vize sınavı
9) Kariyer yönetimi
10) İş tutumları ve duygular. Üretken ve üretkenlik karşıtı çalışan davranışları.
11) Çalışan stresi / Mobbing
12) Çalışan motivasyonu
13) Liderlik
14) Örgütlerde iletişim ve Müzakere
15) Final değerlendirme dönemi
Required/Recommended ReadingsRiggio, R.E. (2013). Introduction to Industrial/Organizational Psychology (6th edition). Prentice Hall. Recommended Conte, J. M., & Landy, F. J. (2019). Work in the 21st century: An introduction to industrial and organizational psychology (6th ed.). Wiley. Recommended
Teaching MethodsDuring this course, flipped learning format will be utilized. Students will be prepared for class by watching videos, reviewing the slides and reading suggested articles about the topic of the week. During the class time, they will work in groups and/or alone on various exercises. For some weeks, some Subject Matter Experts from the related field will be invited to the class in order to make students understand the real world executions.
Homework and ProjectsStudents will complete one group assignment. The students will work in groups and conduct a diagnosis of a company's human resources practices. They will try to understand the organization's current practices and recommend better solutions based on what they have learned in the course. There will be a midterm exam and three MOOC courses to be completed.
Laboratory WorkNone
Computer UseStudents will be expected to use information technologies pre-, during-, and post-class hours.
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 5
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 40
Ara Sınavlar 1 % 25
TOTAL % 100
Course Administration turnalarn@mef.edu.tr

Students missing an exam for a good reason (e.g., if they have a doctor’s report) may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Students are expected to treat university personnel and one another respectfully at all times; this includes showing respect for class content and for others’ opinions. Plagiarism (copying, copy-paste) includes copying sentences or significant sections of sentences from other sources. This can be from other students’ work, or from sources such as books, articles and websites, even if that source is cited in the student’s work. All instances of plagiarism, or other cheating, will result in a grade of zero for that assignment. There will be no opportunity for makeup exams or assignments where plagiarism or other cheating has taken place.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 3 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 0 1 6
Proje 1 1 3 10 14
Ödevler 3 0 3 3 18
Ara Sınavlar 1 10 1 1 12
Total Workload 162
Total Workload/25 6.5
ECTS 6