School/Faculty/Institute | Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences | |||||
Course Code | PSYC 205 | |||||
Course Title in English | Research Methods I | |||||
Course Title in Turkish | Araştırma Yöntemleri I | |||||
Language of Instruction | EN | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | |||||
Level of Course | Introductory | |||||
Semester | Güz | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 148 hours per semester | |||||
Number of Credits | 6 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | None | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To gain an overview of basic research methods and applications in the field of psychology; to become competent in conceptualizing research designs for different research questions and analyzing data in SPPS; to learn to think critically on research results they read later on. | |||||
Course Description | This course is planned as a mandatory course to introduce different methods of psychological research to undergraduate students. In that respect, course topics cover fundamental issues in the research process in behavioral and social sciences from question generation to presenting research outcome. The major focus of the course content is designing research and analyzing data using inferential statistics. | |||||
Course Description in Turkish | Bu ders lisans öğrencilerine psikolojik araştırmalarda kullanılan farklı yöntemleri tanıtmak amacıyla zorunlu ders olarak planlanmıştır. Bu bağlamda, ders konuları sosyal bilimlerdeki araştırma sürecinin soru hazırlamaktan araştırma sonuçlarını sunmaya kadar farklı temel aşamalarını kapsamaktadır. Ders içeriğinin ana odak noktası araştırma tasarlama ve veri analizidir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) araştırma becerileri kazanma; 2) eleştirel bir şekilde düşünme ve alternatif bilimsel açıklamaları arama; 3) okudukları çalışmaların yöntemlerini daha iyi anlama; 4) farklı araştırma yöntemleri için altyapısını kullanabilme; 5) araştırma yöntemleri ve istatistik için bilimsel terminoloji kullanabilme; 6) araştırmalara uygun istatistik yöntemlerini SPSS aracılığıyla kullanabilme. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | Exam,HW,Lab |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | H | Exam,HW,Lab |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | N | |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | S | Lab |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | S | Exam,HW |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW,Lab |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | N | |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | N | |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | H | Exam,HW,Lab |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | N | |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | S | HW |
Prepared by and Date | HİLAL ŞEN , March 2022 |
Course Coordinator | BARIŞ SEVİ |
Semester | Güz |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ SEVİ |
Hafta | Konu |
1) | İzlence ve Giriş |
2) | Davranışsal Bilimlerde Araştırma |
3) | Davranışsal Bilimlerde Araştırma |
4) | Davranışsal varyasyon ve araştırma |
5) | Davranışın ölçümü |
6) | Davranışın ölçümü |
7) | Psikoloji ölçüm yönelimleri |
8) | Araştırma katılımcısı seçimi |
9) | Özet ve Vize |
10) | Betimsel araştırma |
11) | Korelasyonel araştırma |
12) | Deneysel araştırmada temel konular |
13) | Deneysel araştırmada temel konular |
14) | Deneysel dizayn |
15) | Final sınavı dönemi |
16) | Final sınavı dönemi |
Required/Recommended Readings | Leary, M. R. (2014). Introduction to Behavioral Research Methods, 6th Edition, Pearson Education Limited. | |||||||||||||||||||||
Teaching Methods | Flipped classroom | |||||||||||||||||||||
Homework and Projects | Lab assignments (in-lab and take-home) | |||||||||||||||||||||
Laboratory Work | SPSS Labs | |||||||||||||||||||||
Computer Use | For data entry and analysis (SPSS) | |||||||||||||||||||||
Other Activities | None | |||||||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||||||||
Course Administration |
berivan.ece@mef.edu.tr Students missing an exam for a valid reason may be given a makeup exam at the instructor’s discretion. Any disrespectful attitude/act directly or indirectly toward the instructor/classmates will not be welcomed. Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 1.5 | 1 | 63 | ||
Laboratuvar | 14 | 2 | 1.5 | 1 | 63 | ||
Ödevler | 1 | 1 | 2 | 3 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Final | 1 | 12 | 2 | 14 | |||
Total Workload | 162 | ||||||
Total Workload/25 | 6.5 | ||||||
ECTS | 6 |