School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||
Course Code | IE 492 | ||||||
Course Title in English | IE Senior Design Project II | ||||||
Course Title in Turkish | Endüstri Mühendisliği Tasarım Projesi II | ||||||
Language of Instruction | EN | ||||||
Type of Course | Project | ||||||
Level of Course | Advanced | ||||||
Semester | Spring | ||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||
Estimated Student Workload | 159 hours per semester | ||||||
Number of Credits | 6 ECTS | ||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||
Pre-requisites |
IE 490 - IE Senior Design Project I | IE 491 - IE Senior Design Project I |
||||||
Expected Prior Knowledge | Basic knowledge about theory/methodology/application in industrial engineering | ||||||
Co-requisites | None | ||||||
Registration Restrictions | Senior students only | ||||||
Overall Educational Objective | To learn to propose a design that models a practical problem, which includes engineering standards, realistic constraints and conditions, by using the knowledge and skills acquired through previous classes and apply the proposed design to a selected practical problem. | ||||||
Course Description | This course constitutes the second stage of IE senior design project. In this course, based on the problem selected, students will propose a design for a complex system, process, device or product, and apply the proposed design to the selected problem under the supervision of their advisors. | ||||||
Course Description in Turkish | Bu ders EM tasarım projesinin ikinci ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler seçilen problemi baz alan kompleks bir sistem, süreç, alet veya ürün için bir tasarım önerecek ve önerilerini seçtikleri problem üzerinde pratikte uygulayacaklardır. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) solve the practical engineering problem, considered in IE491, by using the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for practice; 2) apply the contemporary design developed in IE491, which models the studied practical problem that includes engineering standards, realistic constraints and conditions; 3) organize and deliver effective verbal, written, virtual, and graphical communications; 4) define professional and ethical responsibility followed during a design process and critique the impact of the conceptual design in global, economic, environmental, and societal contexts; 5) function effectively as a member/leader of a team; 6) analyze the effects of the applied design using relevant data; 7) recognize the importance of acquiring and applying new knowledge as needed. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | UTKU KOÇ , April 2020 |
Course Coordinator | FİLİZ GÜRTUNA |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ GÜRTUNA |
Hafta | Konu |
1) | Weekly advisor meeting |
2) | Weekly advisor meeting |
3) | Weekly advisor meeting |
4) | Weekly advisor meeting |
5) | Weekly advisor meeting |
6) | Weekly advisor meeting |
7) | Weekly advisor meeting |
8) | Project Progress Report |
9) | Weekly advisor meeting |
10) | Weekly advisor meeting |
11) | Weekly advisor meeting |
12) | Weekly advisor meeting |
13) | Weekly advisor meeting |
14) | Weekly advisor meeting |
15) | End of semester report to coordinator |
16) | End of semester presentation to faculty |
Required/Recommended Readings | none | |||||||||||||||
Teaching Methods | project | |||||||||||||||
Homework and Projects | ||||||||||||||||
Laboratory Work | Yes (computer lab) | |||||||||||||||
Computer Use | During implementation phase | |||||||||||||||
Other Activities | ||||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
gurtunaf@mef.edu.tr Meeting with the advisors: You are responsible for all arrangements of weekly meetings with your advisor. Proposal: No late submission Progress report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Final report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Presentation: Students that miss their presentation time/day will fail the course. |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 3 | 1 | 3 | 98 | ||
Sunum / Seminer | 1 | 15 | 2 | 17 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 22 | 44 | ||||
Total Workload | 159 | ||||||
Total Workload/25 | 6.4 | ||||||
ECTS | 6 |