School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code IE 492
Course Title in English IE Senior Design Project II
Course Title in Turkish Endüstri Mühendisliği Tasarım Projesi II
Language of Instruction EN
Type of Course Project
Level of Course Advanced
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: Recitation: Lab: Other: 6
Estimated Student Workload 159 hours per semester
Number of Credits 6 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites IE 490 - IE Senior Design Project I | IE 491 - IE Senior Design Project I
Expected Prior Knowledge Basic knowledge about theory/methodology/application in industrial engineering
Co-requisites None
Registration Restrictions Senior students only
Overall Educational Objective To learn to propose a design that models a practical problem, which includes engineering standards, realistic constraints and conditions, by using the knowledge and skills acquired through previous classes and apply the proposed design to a selected practical problem.
Course Description This course constitutes the second stage of IE senior design project. In this course, based on the problem selected, students will propose a design for a complex system, process, device or product, and apply the proposed design to the selected problem under the supervision of their advisors.
Course Description in Turkish Bu ders EM tasarım projesinin ikinci ayağını oluşturmaktadır. Öğrenciler seçilen problemi baz alan kompleks bir sistem, süreç, alet veya ürün için bir tasarım önerecek ve önerilerini seçtikleri problem üzerinde pratikte uygulayacaklardır. Tüm süreç seçilen konunun danışmanının idaresinde sürdürülecektir.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) solve the practical engineering problem, considered in IE491, by using the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for practice;
2) apply the contemporary design developed in IE491, which models the studied practical problem that includes engineering standards, realistic constraints and conditions;
3) organize and deliver effective verbal, written, virtual, and graphical communications;
4) define professional and ethical responsibility followed during a design process and critique the impact of the conceptual design in global, economic, environmental, and societal contexts;
5) function effectively as a member/leader of a team;
6) analyze the effects of the applied design using relevant data;
7) recognize the importance of acquiring and applying new knowledge as needed.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Exam,HW,Participation
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Participation
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S HW,Participation
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Exam,HW
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Exam,HW
Prepared by and Date UTKU KOÇ , April 2020
Course Coordinator FİLİZ GÜRTUNA
Semester Spring
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi FİLİZ GÜRTUNA

Course Contents

Hafta Konu
1) Weekly advisor meeting
2) Weekly advisor meeting
3) Weekly advisor meeting
4) Weekly advisor meeting
5) Weekly advisor meeting
6) Weekly advisor meeting
7) Weekly advisor meeting
8) Project Progress Report
9) Weekly advisor meeting
10) Weekly advisor meeting
11) Weekly advisor meeting
12) Weekly advisor meeting
13) Weekly advisor meeting
14) Weekly advisor meeting
15) End of semester report to coordinator
16) End of semester presentation to faculty
Required/Recommended Readingsnone
Teaching Methodsproject
Homework and Projects
Laboratory WorkYes (computer lab)
Computer UseDuring implementation phase
Other Activities
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Uygulama 1 % 15
Sunum 1 % 30
Rapor Teslimi 2 % 55
TOTAL % 100
Course Administration gurtunaf@mef.edu.tr

Meeting with the advisors: You are responsible for all arrangements of weekly meetings with your advisor. Proposal: No late submission Progress report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Final report: No late submission. Students fail to submit their progress report on time will fail the course. Presentation: Students that miss their presentation time/day will fail the course.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 3 1 3 98
Sunum / Seminer 1 15 2 17
Rapor Teslimi 2 22 44
Total Workload 159
Total Workload/25 6.4
ECTS 6