School/Faculty/Institute Faculty of Engineering
Course Code ME 492
Course Title in English Senior Design Project
Course Title in Turkish Bitirme Projesi
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Introductory
Semester Spring
Contact Hours per Week
Lecture: None Recitation: 6 Lab: None Other: None
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites ME 491 - Mechanical and Thermofluids Systems Design
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge Prior knowledge of sufficient basic science courses, basic mechanical engineering courses, engineering design courses and general education courses.
Registration Restrictions Only Undergraduate Students
Overall Educational Objective To apply a systematic design process to real mechanical engineering problems selected from a broad spectrum of areas of interest.
Course Description This course is a continuation of the course Mechanical and Thermofluids System Design and assesses applications of design concepts in a mechanical engineering project in a similar manner. Topics considered are: Problem definition, design specifications, modeling and analysis methods, design optimization, economics and reliability, manufacturing considerations in design, capstone design projects.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir.
2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer.
3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular.
4) Etkili takım çalışması sergiler.
5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar.
6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder.
7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder.
8) İlgili çağdaş konuları analiz eder.
9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6 7 8 9
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi.
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi.
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği.
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi.
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi.
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması.
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme.
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi.
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme.
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme.
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi.
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi.
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. N
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. N
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. H Sınav,Ödev,Derse Katılım
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. N
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. N
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. N
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. N
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. N
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. S Derse Katılım
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. S Ödev,Derse Katılım
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. N
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. S Sınav,Ödev
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. H Sınav,Ödev
Prepared by and Date CANFUAD DELALE , May 2018
Course Coordinator CANFUAD DELALE
Semester Spring
Name of Instructor Prof. Dr. CANFUAD DELALE

Course Contents

Hafta Konu
1) Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı)
2) Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları
3) Kıyaslama
4) Modelleme
5) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
6) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
7) Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme
8) Güvenlik ve risk değerlendirmesi
9) Tasarım Optimizasyonu
10) Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri
11) Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar
12) Tasarım doğrulama
13) Sonuçların raporlanması
14) Sonuçların raporlanması
15) Final Sunumu
16) Final Sunumu
Required/Recommended ReadingsBrian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press
Teaching MethodsContact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique
Homework and ProjectsProject
Laboratory WorkNone
Computer UseRequired
Other ActivitiesInterim Report
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Sunum 1 % 20
Projeler 14 % 80
TOTAL % 100
Course Administration delalec@mef.edu.tr
02123953651
Instructor’s office and phone number: 0 212 395 36 00 office hours: Tuesday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for the complete project: Project guidelines A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Calculation
No/Weeks per Semester
Sunum / Seminer 2 40
Proje 2 140
Rapor Teslimi 2 80
Total Workload 260
Total Workload/25 10.4
ECTS 5