School/Faculty/Institute | Faculty of Engineering | ||||||||
Course Code | ME 492 | ||||||||
Course Title in English | Senior Design Project | ||||||||
Course Title in Turkish | Bitirme Projesi | ||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||||||
Level of Course | Introductory | ||||||||
Semester | Spring | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 130 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 5 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites |
ME 491 - Mechanical and Thermofluids Systems Design |
||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | Prior knowledge of sufficient basic science courses, basic mechanical engineering courses, engineering design courses and general education courses. | ||||||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||||||
Overall Educational Objective | To apply a systematic design process to real mechanical engineering problems selected from a broad spectrum of areas of interest. | ||||||||
Course Description | This course is a continuation of the course Mechanical and Thermofluids System Design and assesses applications of design concepts in a mechanical engineering project in a similar manner. Topics considered are: Problem definition, design specifications, modeling and analysis methods, design optimization, economics and reliability, manufacturing considerations in design, capstone design projects. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Makine ve/veya termoakışkan sistemlerinde bir mühendislik tasarım problemini tanımlar, fonksiyonu belirler ve kısıtları geliştirir. 2) Ekonomik, çevresel, sosyal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik gibi gerçekçi kısıtları dikkate alarak tasarım için potansiyel çözümler oluşturur, değerlendirmeler yapar ve uygun bir çözüm seçer. 3) Tasarımı gerçekleştirir ve doğrular. 4) Etkili takım çalışması sergiler. 5) Tasarım sürecinde izlenen mesleki ve etik sorumluluğu tanımlar. 6) Mühendislik çözümlerinin küresel, çevresel ve toplumsal bağlamdaki etkisini fark eder. 7) Bilgi toplamanın ve yaşam boyu öğrenmenin önemini fark eder. 8) İlgili çağdaş konuları analiz eder. 9) Proje raporları aracılığıyla sözlü ve yazılı iletişim becerilerini sergiler ve tasarım çalışmalarını bir izleyici önünde sözlü olarak savunur. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Sınav,Ödev,Derse Katılım |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Derse Katılım |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | Ödev,Derse Katılım |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Sınav,Ödev |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Sınav,Ödev |
Prepared by and Date | CANFUAD DELALE , May 2018 |
Course Coordinator | CANFUAD DELALE |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Prof. Dr. CANFUAD DELALE |
Hafta | Konu |
1) | Problem tanımı (mekanik veya termofluid sistemin veya sistem bileşeninin tasarım tanımı) |
2) | Verilen kısıtlamalar içindeki tasarım spesifikasyonları |
3) | Kıyaslama |
4) | Modelleme |
5) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
6) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
7) | Analiz, üretim ve ekonomik değerlendirme |
8) | Güvenlik ve risk değerlendirmesi |
9) | Tasarım Optimizasyonu |
10) | Çevresel ve sürdürülebilirlik değerlendirmeleri |
11) | Sorumluluk, etik, kodlar ve standartlar |
12) | Tasarım doğrulama |
13) | Sonuçların raporlanması |
14) | Sonuçların raporlanması |
15) | Final Sunumu |
16) | Final Sunumu |
Required/Recommended Readings | Brian S. Thompson, Creative Engineering Design, Okemos Press | ||||||||||||
Teaching Methods | Contact hours using “Flipped Classroom” as an active learning technique | ||||||||||||
Homework and Projects | Project | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | Required | ||||||||||||
Other Activities | Interim Report | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
delalec@mef.edu.tr 02123953651 Instructor’s office and phone number: 0 212 395 36 00 office hours: Tuesday 14.00-15.00 email address: delalec@mef.edu.tr Rules for the complete project: Project guidelines A reminder of proper classroom behavior, code of student conduct: YÖK Regulations Statement on plagiarism: YÖK Regulations http://3fcampus.mef.edu.tr/uploads/cms/webadmin.mef.edu.tr/4833_2.pdf |
Activity | No/Weeks | Calculation | |||
No/Weeks per Semester | |||||
Sunum / Seminer | 2 | 40 | |||
Proje | 2 | 140 | |||
Rapor Teslimi | 2 | 80 | |||
Total Workload | 260 | ||||
Total Workload/25 | 10.4 | ||||
ECTS | 5 |