School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | |||||
Course Code | INT 201 | |||||
Course Title in English | Interior Design I | |||||
Course Title in Turkish | Interior Design I | |||||
Language of Instruction | ||||||
Type of Course | Project | |||||
Level of Course | Intermediate | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 304 hours per semester | |||||
Number of Credits | 12 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites |
ARC 102 - Architectural Design II |
|||||
Expected Prior Knowledge | Two semesters of design studio. | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | |||||
Overall Educational Objective | To gain the practical proficiency in design thinking of living spaces' formation and organization, defining of the basic functions of interior spaces, assessing of the user's social-cultural profile, setting of interior space in coordination of function and user's profile, defining modular patterns in full-scale of architecture, considering architecture within a regard of historical and cultural value. | |||||
Course Description | An introduction to the interior design by encouraging the students to design for various scales; from urban scale to 1/1. Studio focuses on these keywords; public space, private space, circulation, usage of space, furnishing and furniture design. | |||||
Course Description in Turkish | Öğrencilerin kentsel ölçekten 1/1 ölçeğe kadar tasarlamaya cesaretlendirmeyi hedefleyen iç mimarlığa giriş dersidir. Dersin üzerinde durduğu anahtar kelimeler ise, kamusal mekan, özel mekan, sirkülasyon, mekan kullanımı, tefriş ve mobilya tasarımıdır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) iç mekan tasarım prensiplerini, ölçek kavramını ve iç mekan döşemeyi anlamak; 2) yaşam döngülerinin, kullanıcı profillerinin, faaliyetlerin, kamusal alandan özel alana geçişin, ticari alandaki diyagramlarını vb. analiz etmek ve kullanmak; 3) iç mekan ile kullanıcı arasındaki ilişkiyi takdir etmek; 4) bir iç mekandaki faaliyetlerin hacimsel yerleşiminin türlerini ve derecelerini, muhafazayı, işlevleri, mekansal ölçek ve sürekliliği kavramak; 5) programlama ve araştırma tekniklerini kullanmak; 6) detay çizimi, malzeme panoları hazırlama, sunum ve portföy dosyaları gibi iç mekan tasarımına ilişkin yeterlilikleri göstermek. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | BİLGE KALFA , February 2021 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi BÜŞRA ÜNVER |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – temel kavramlar -diyagramlar ve analiz yöntemleri |
2) | Bina ve mevcut durumların haritalanması, yeniden haritalanması |
3) | Alan Analizi - Jüri |
4) | Ölçek atölyesi |
5) | Konsept tasarım, iç mekan tasarım prensiplerine giriş |
6) | 1/100 İç Mekan Tasarımı ve tasarım sözlüğü |
7) | Jüri |
8) | İç Mekan Tasarımı Öğeleri |
9) | İç Mekan Çevre Sistemleri |
10) | İç mekanın yapılandırılması |
11) | Mobilya ve oransal ilişkiler |
12) | Malzemeler, renkler, detaylar, mobilya kullanımı, aydınlatma |
13) | 1/20 Detay Çizimleri- Kritik |
14) | Jüri |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Bell, V; Rand, P (2014) Materials for Design. Princeton Architectural Press. Ching, F D K (2012) Interior Design İllustrated | |||||||||||||||
Teaching Methods | The course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the class. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class. | |||||||||||||||
Homework and Projects | Projects, Presentations and Studio Critics/ Reviews | |||||||||||||||
Laboratory Work | - | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
balogluy@mef.edu.tr - Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Late submissions will not be accepted. All students are responsible for behaving personally and academically in a way that is expected from a university student. That behavior includes but is not limited to respecting views and ideas of peers; not being involved in a discriminating behavior concerning race, religious beliefs, sexual orientation; always using one’s own ideas in their projects. Plagiarism is not allowed and is a serious academic offense. All student work must be original work of the student that is the outcome of his/her intellectual efforts in the studio under the guidance of instructor. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 1 | 196 | ||
Ödevler | 4 | 20 | 5 | 2 | 108 | ||
Total Workload | 304 | ||||||
Total Workload/25 | 12.2 | ||||||
ECTS | 12 |