School/Faculty/Institute | Faculty of Arts, Design and Architecture | ||||
Course Code | INT 202 | ||||
Course Title in English | Interior Design II | ||||
Course Title in Turkish | Interior Design II | ||||
Language of Instruction | |||||
Type of Course | Flipped Classroom | ||||
Level of Course | Intermediate | ||||
Semester | Spring | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 304 hours per semester | ||||
Number of Credits | 12 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites |
INT 201 - Interior Design I |
||||
Expected Prior Knowledge | Three semesters of design studio | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Only Undergraduate Students | ||||
Overall Educational Objective | To learn the complete design process for interior design of a commercial space in line with a design concept in various scales. | ||||
Course Description | This studio course concentrates on designing a commercial space in which students will design with a holistic approach. Students will take responsibility to pursue the design process from design program to details. They will design details and select materials in line with the design concept and program they developed. | ||||
Course Description in Turkish | Bu proje stüdyosu öğrencilerin bütüncül bir anlayışla geliştirecekleri ticari mekan tasarımına odaklanacaktır. Öğrenciler proje programından başlayarak detayların geliştirilmesine kadar tasarım sürecinin sorumluluğunu alacaklardır. Proje içinde detayların tasarımı ve malzeme seçimleri tasarım konsepti ve proje programı doğrultusunda geliştirilecektir. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) iç mekan tasarım prensiplerini anlamak; 2) farklı ölçeklerde tasarlanmış mekanı hayal etmek; 3) iç mekan ile kullanıcı arasındaki ilişkileri takdir etmek; 4) tasarımlarında detay ve malzemeyi kullanmak. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | AHMET SEZGİN , February 2020 |
Course Coordinator | AKTS1 |
Semester | Spring |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi CEREN ÇELİK |
Hafta | Konu |
1) | Giriş – ticari alanlar ve alışveriş merkezleri |
2) | Tasarım konsepti ve prensiplerine yönelik taslak çizimi ve saha gezisi |
3) | Alan Analizi |
4) | Markanın seçimi ve sunumu |
5) | Konsept tasarım, iç mekan tasarım prensiplerine giriş |
6) | Ara Jüri I |
7) | 1/100 ve 1/50 İç Mekan Tasarımı ve tasarım sözlüğü |
8) | 1/50 İç mekan tasarımı |
9) | Ara Jüri II |
10) | 1/20 ve 1/10 ölçekte iç mekan detayları ve malzemeler |
11) | Ara Jüri III |
12) | 1/20 ölçek iç mekan tasarımı |
13) | 1/20 Detay Çizimleri |
14) | Ara Jüri IV |
15) | Final Sınav Dönemi |
16) | Final Sınav Dönemi |
Required/Recommended Readings | Sara Manuelli, Design for shopping: New Retail Interiors, Laurence King Publishing, 2006 | |||||||||||||||
Teaching Methods | In addition to the studio practice, the course will have presentations by the instructor as well as extensive discussion by the students. The course follows the ‘Flipped classroom’ model, with all the presentations pre-recorded and available to the students prior to class. | |||||||||||||||
Homework and Projects | 1 Project, 1 Seminar, 4 Interim Juries ,1 Final jury | |||||||||||||||
Laboratory Work | Yes (Studio works) | |||||||||||||||
Computer Use | Yes | |||||||||||||||
Other Activities | - | |||||||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||||||||
Course Administration |
sezginah@mef.edu.tr - Attendance is essential for this course. The students are responsible of watching the presentations in advance, as well as follow the instructions in each presentation and come prepared to class. Most of the class time will be allocated to discussion of concepts, ideas, approaches as well as individual works. Late submissions will not be accepted. All students are responsible for behaving personally and academically in a way that is expected from a university student. That behavior includes but is not limited to respecting views and ideas of peers; not being involved in a discriminating behavior concerning race, religious beliefs, sexual orientation; always using one’s own ideas in their projects. Plagiarism is not allowed and is a serious academic offense. All student work must be original work of the student that is the outcome of his/her intellectual efforts in the studio under the guidance of instructor. Academic Dishonesty and Plagiarism: YOK Disciplinary Regulation |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 12 | 1 | 196 | ||
Ödevler | 4 | 20 | 5 | 2 | 108 | ||
Total Workload | 304 | ||||||
Total Workload/25 | 12.2 | ||||||
ECTS | 12 |