School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 426 | ||||
Course Title in English | Law of Enforcement of Criminal Sanctions | ||||
Course Title in Turkish | Ceza İnfaz Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | İleri | ||||
Semester | |||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 58 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To teach the basic concepts of penal execution law and its functioning in practice. | ||||
Course Description | This course aims to explain and discuss the correction period which starts with the conviction of the defendant by the criminal court. The major topics will include the principles of the execution system that prisoners are subjected to, rights and obligations of the prisoners and the regulations regarding correctional facilities. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Ceza infaz hukukunun temel kavramlarını anlarlar. 2) Yargılama sonunda verilen cezaların infaz uygulamasını tarihsel ve karşılaştırmalı bir boyutla öğrenirler. 3) Gerçek yaşamdaki olaylara uygulayabilirler. 4) Söz konusu kavramları uygulayarak sorunlara çözüm üretebilirler. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | ||||
2) İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | ||||
3) Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | ||||
4) İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | ||||
5) Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | ||||
6) Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | ||||
7) Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | ||||
8) Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | ||||
9) Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | ||||
10) Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | ||||
11) Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Matematik, tarih, ekonomi ve sosyal bilimlere maruz kalarak geniş bir temele ve entelektüel farkındalığa sahip olmak | N | |
2) | İşletmenin farklı işlevsel alanlarında (muhasebe, finans, operasyon, pazarlama, strateji ve organizasyon) bilgi ve becerilere sahip olduğunu ve bunların çeşitli endüstri sektörlerindeki etkileşimlerine ilişkin bir anlayışa sahip olduğunu gösterir | N | |
3) | Karmaşık teknik veya profesyonel faaliyetleri veya projeleri yönetmek için teorik bilginin yanı sıra yaratıcı, analitik ve eleştirel düşünmeyi uygular | N | |
4) | İşletme sürdürülebilirliği için küresel, çevresel, ekonomik, yasal ve düzenleyici bağlamlara ilişkin bir anlayış sergiler | N | |
5) | Bireysel ve mesleki etik davranış ve sosyal sorumluluk gösterir | N | |
6) | Etnik, kültürel ve cinsiyet çeşitliliği değerlerine ve konularına duyarlılık gösterir | N | |
7) | Bilgi, fikir, sorun ve çözümleri iletmek için yazılı ve sözlü İngilizceyi etkili bir şekilde kullanır (en azından CEFR B2 seviyesi) | S | Sunum |
8) | Veri ve bilgi edinme, analiz etme, yorumlama ve raporlama konusunda beceriler gösterir | S | Derse Katılım |
9) | Problem çözme ve karar vermeyi desteklemek için bilgisayar yeterliliğini gösterir | N | |
10) | Takım çalışması, liderlik ve girişimcilik becerilerini gösterir | S | Derse Katılım |
11) | Yüksek derecede özerklikle ileri çalışmalar için gerekli öğrenme becerilerini sergiler | S | Derse Katılım |
Prepared by and Date | , |
Course Coordinator | ALİ RIZA ÇINAR |
Semester | |
Name of Instructor | Prof. Dr. ALİ RIZA ÇINAR |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, ders içeriğinin tanıtımı |
2) | Cezanın amacı ve nitelikleri |
3) | İnfaz ve infaz hukuku kavramları |
4) | İnfaz hukukunun temel ilkeleri |
5) | Hapis cezasının ve adli para cezasının infazı |
6) | Hapis cezasında özel infaz yöntemleri |
7) | İnfazın ertelenmesi ve infaza ara verilmesi |
8) | Vizeler |
9) | Koşullu salıverilme |
10) | Cezanın denetimli serbestlik tedbiri uygulanarak infazı |
11) | İnfaz kurumunun hükümlü üzerindeki olumsuz etkileri |
12) | Hükümlünün hakları ve yükümlülükleri |
13) | İnfazın denetlenmesi |
14) | Denetimli serbestlik |
15) | Finaller |
16) | Finaller |
Required/Recommended Readings | Timur DEMİRBAŞ, İnfaz Hukuku Veli Özer ÖZBEK, İnfaz Hukuku *The latest editions of all books are recommended. | ||||||||||||
Teaching Methods | Topics are explained by giving examples from practice. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
cinarr@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 1 | 5 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Total Workload | 58 | ||||||
Total Workload/25 | 2.3 | ||||||
ECTS | 2 |