School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||||||
Course Code | LAW 327 | ||||||||
Course Title in English | Principles of International Commercial and Sales Law | ||||||||
Course Title in Turkish | Ok | ||||||||
Language of Instruction | EN | ||||||||
Type of Course | Lecture | ||||||||
Level of Course | Intermediate | ||||||||
Semester | Fall | ||||||||
Contact Hours per Week |
|
||||||||
Estimated Student Workload | 100 hours per semester | ||||||||
Number of Credits | 4 ECTS | ||||||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||||||
Pre-requisites | None | ||||||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||||||
Co-requisites | None | ||||||||
Registration Restrictions | None | ||||||||
Overall Educational Objective | Students will learn the key concepts relating to International Commercial and Sales Law and obtain an understanding of the major concepts and rules, international actors, and how international commercial and sales law is implemented and enforced. | ||||||||
Course Description | This course covers the sources of international commercial and sales law, Scope and application of the CISG, Contract formation, Financing in the international sale of goods, contract performance, remedies and damages, Private international law, electronic commerce, electronic communications, and dispute settlement. | ||||||||
Course Description in Turkish | Bu ders, uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynakları, CISG'ın kapsamı ve uygulanması, sözleşmenin kurulması, uluslararası mal satışında finansman, sözleşmenin ifası, tazminat ve davalar, uluslararası özel hukuk, elektronik ticaret, elektronik iletişim ve uyuşmazlıkların çözümü konularını kapsamaktadır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynaklarını ve kavramlarını anlar 2) Uluslararası ticaret ve satış hukukunu düzenleyen başlıca kanunları anlar 3) CISG'in uygulama alanını kavrar 4) Yürürlükteki yasalar kapsamında sözleşmenin kuruluşunu anlar 5) Uluslararası ticarette finansman ve akreditif konularını anlar 6) Sözleşmenin ifasına ilişkin kuralları anlar 7) Tazminata ve hukuki başvuru yollarına ilişkin kuralları anlar 8) Elektronik ticaret ve iletişime ilişkin kuralları anlar 9) Uyuşmazlık çözüm yollarını ve ilgili kuralları anlamak |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | |||||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | |||||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | |||||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | |||||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | |||||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | |||||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | |||||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | |||||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | |||||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | |||||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Uluslararası ticaret ve satış hukukunun kaynakları |
2) | CISG'in kapsamı ve uygulanması |
3) | Sözleşmenin kuruluşu |
4) | Uluslararası mal satışında finansman |
5) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve Kayıp Riski |
6) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve malların kalitesi |
7) | Sözleşmenin ifası - Satıcının ifası ve malların miktarı |
8) | Sözleşmenin ifası - Alıcının ifası |
9) | Eksik ifa |
10) | Tazminat ve hukuki çareler |
11) | Uluslararası özel hukuk |
12) | Elektronik ticaret |
13) | Elektronik iletişim |
14) | Uyuşmazlık çözümü |
Required/Recommended Readings | Spanogle & Winship, INTERNATIONAL SALES LAW - Required Reading Packet - Required | ||||||||||||
Teaching Methods | Students work independently before class lesson covering readings and assignments. Class time is spend on theory, concepts, and application of materials. Students are either taught in a lecture format with questions or broken into groups to apply material to hypothetical problems. | ||||||||||||
Homework and Projects | |||||||||||||
Laboratory Work | |||||||||||||
Computer Use | |||||||||||||
Other Activities | |||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
ozcanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 2 | 2 | 56 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 11 | 2 | 26 | |||
Final | 1 | 16 | 2 | 18 | |||
Total Workload | 100 | ||||||
Total Workload/25 | 4.0 | ||||||
ECTS | 4 |