School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 236 | ||||
Course Title in English | Law and Neuroscience | ||||
Course Title in Turkish | Hukuk ve Nörobilim | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Select | ||||
Semester | Fall | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 62 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | Undergraduate Students Only | ||||
Overall Educational Objective | To make advances in the field of neuroscience usable in terms of legal theory and practice by providing a general level of knowledge about the areas where neuroscience is related to law. | ||||
Course Description | The idea that human beings are endowed with consciousness and free will is one of the presumptions on which modern legal systems rely to define personality. Person, in the legal sense, has to have the ability to act consciously and/or according to his/her free will to bear the responsibility of his/her acts. Nevertheless, the accuracy of a conscious human agency acting with free will has been challenged by neuroscientific research since 1980s. The debate whether or not this challenge will force legal systems to define a new basis for broad legal liability (including criminal responsibility) is at the focus of the course. | ||||
Course Description in Turkish | İnsanların özgür irade sahibi bilinçli canlılar olduğu varsayımı, modern hukuk sistemleri tarafından kişiliğin tanımlanmasında başvurulan temel noktalardan birisidir. Kişinin eylem ve işlemlerinden dolayı hukuken sorumlu tutulabilmesi için, bu eylem ve işlemlerin bilinçli olarak, özgür iradeyle gerçekleştirilmiş olması şartı aranır. Ancak, insanın özgür iradesiyle davranan bilinçli bir canlı olduğu varsayımının geçerliliği nörobilim alanında 1980’lerden bu yana ortaya çıkan gelişmelerle gitigide daha fazla tartışılır bir konu haline gelmiştir. Nörobilimdeki gelişmelerin gelecekte hukuk sistemlerinin sorumluluğu belirlerken başvurdukları temel varsayımı değiştirmek zorunda kalmalarını yol açıp açmayacağı tartışması dersin ana vurgusunu oluşturacaktır. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Nörobilimin kapsamı ve uygulama alanı hakkında bilgi sahibi olma 2) Nörogörüntüleme yöntemleriyle elde edilen verilerin yürüyen davalarda kullanabilme 3) Nörobilim alanındaki ilerlemelerin hukuki ve cezai sorumluluk alanında yaratabileceği dönüşümü kavrama 4) İnsan davranışının nörofizyolojik esasları hakkında bilgi sahibi olma ve bu bilgiyi hukuk alanına uygulayabilme |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | ZEYNEP ÖZEN , January 2024 |
Course Coordinator | HÜLYA DİNÇER |
Semester | Fall |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Giriş |
2) | Ders içeriğinin tanıtımı |
3) | Beyin: Biyolojik yapısı ve işleyişi |
4) | Bir toplumsal organ olarak beyin: Davranışsal ve bilişsel (kognitif) nörobilim |
5) | Hukuk ve beyin: Nörobilim ve hukuk ilişkisinin üç farklı düzlemi |
6) | Nörobilim mahkeme salonlarında: Nörogörüntüleme yöntemleriyle elde edilen veriler hukuki delil olabilir mi? 1- Mevcut durum |
7) | Vizeler |
8) | Nörobilim mahkeme salonlarında: Nörogörüntüleme yöntemleriyle elde edilen veriler hukuki delil olabilir mi? 2- Gelecekteki olasılıklar |
9) | Nörobilim, özgür irade sorunsalı ve hukuk |
10) | Bir sosyal organ olarak beynin evrimi: Özgeci davranış kalıbı |
11) | İnsan türünde özgeciliğin evrimi 1: kural odaklı muhakeme |
12) | İnsan türünde özgeciliğin evrimi 2: cezalandırma |
13) | İnsan türünde özgeciliğin evrimi 3: özgür irade varsayımı |
14) | Finaleller |
Required/Recommended Readings | Articles and resources shared by the course instructor | ||||||||||||
Teaching Methods | Theoretical explanation and evaluations | ||||||||||||
Homework and Projects | None | ||||||||||||
Laboratory Work | None | ||||||||||||
Computer Use | None | ||||||||||||
Other Activities | None | ||||||||||||
Assessment Methods |
|
||||||||||||
Course Administration |
dincerhu@mef.edu.tr Office Hours: By Appointment |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 2 | 4 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 6 | 2 | 8 | |||
Total Workload | 62 | ||||||
Total Workload/25 | 2.5 | ||||||
ECTS | 2 |