School/Faculty/Institute | Faculty of Law | |||||
Course Code | HUK 433 | |||||
Course Title in English | Banking Law | |||||
Course Title in Turkish | Banka Hukuku | |||||
Language of Instruction | TR | |||||
Type of Course | Lecture | |||||
Level of Course | Advanced | |||||
Semester | Fall | |||||
Contact Hours per Week |
|
|||||
Estimated Student Workload | 60 hours per semester | |||||
Number of Credits | 2 ECTS | |||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | |||||
Pre-requisites | None | |||||
Expected Prior Knowledge | HUK 305, HUK 306 | |||||
Co-requisites | None | |||||
Registration Restrictions | None | |||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles of corporate banking law and banking contracts. | |||||
Course Description | General principles of corporate banking law and banking agreements | |||||
Course Description in Turkish | Kurumsal banka hukuku ve banka sözleşmeleri |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Banka türlerini tanır, her birinin genel özelliklerini kavrar. 2) Merkez Bankasının, BDDK’nın ve TMSF’nin yapılarını ve faaliyetlerini tanır, işlevlerini analiz eder. 3) Banka işletmesinin kuruluşu ve işleyişine ilişkin düzenlemeleri bilir. 4) Banka anonim ortaklığının özelliklerini ve buna ilişkin hükümleri tanır, TTK’da yer alan anonim ortaklıklara ilişkin hükümler karşısındaki durumu analiz eder. 5) Bankaların kredi düzenini tanır. 6) Banka sözleşmeleri hukukunun genel ilkelerini bilir. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | FATMA BERİL ÖZCANLI , January 2024 |
Course Coordinator | FATMA BERİL ÖZCANLI |
Semester | Fall |
Name of Instructor | Dr. Öğr. Üyesi FATMA BERİL ÖZCANLI |
Hafta | Konu |
1) | Giriş, mevzuata genel bakış |
2) | Banka işletmesi, banka türleri, BDDK |
3) | TC Merkez Bankası, Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu |
4) | Banka anonim ortaklığı (Kuruluş, faaliyet izinleri) |
5) | Banka anonim ortaklığı (Pay sahipleri, organlar) |
6) | Banka anonim ortaklığı (Pay sahipleri, organlar) - devam |
7) | Banka anonim ortaklığı (İç denetim, bağımsız denetim, kamusal denetim) |
8) | Banka anonim ortaklığı (İç denetim, bağımsız denetim, kamusal denetim) - devam |
9) | Banka anonim ortaklığı (Finansal raporlama) |
10) | Sorumluluk |
11) | Banka sözleşmeleri |
12) | Banka sözleşmeleri (devam) |
13) | Kredi düzeni ve kredi işlemleri |
14) | Ödeme işlemleri |
Required/Recommended Readings | Ünal Tekinalp, Ünal Tekinalp'in Banka Hukukunun Esasları, the last edition. Aysel Gündoğdu, Bankacılık Hukuku, the last edition. | |||||||||
Teaching Methods | The lectures will be taught in a way to support student participation via in-class discussions on relevant legislation and court cases. | |||||||||
Homework and Projects | Midterm assignment 40 %, final assignment 60 %. In order to pass the course, it is necessary to obtain at least 50 points from the final assignment. | |||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
ozcanlib@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Uygulama | 2 | 1 | 1 | 4 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Final | 1 | 5 | 2 | 7 | |||
Total Workload | 60 | ||||||
Total Workload/25 | 2.4 | ||||||
ECTS | 2 |