School/Faculty/Institute | Faculty of Law | ||||
Course Code | HUK 321 | ||||
Course Title in English | Competition Law | ||||
Course Title in Turkish | Rekabet Hukuku | ||||
Language of Instruction | TR | ||||
Type of Course | Lecture | ||||
Level of Course | Advanced | ||||
Semester | Güz | ||||
Contact Hours per Week |
|
||||
Estimated Student Workload | 52 hours per semester | ||||
Number of Credits | 2 ECTS | ||||
Grading Mode | Standard Letter Grade | ||||
Pre-requisites | None | ||||
Expected Prior Knowledge | None | ||||
Co-requisites | None | ||||
Registration Restrictions | None | ||||
Overall Educational Objective | Students will learn the general principles of competition law and policy. | ||||
Course Description | The Course focuses on the general principles of competition law and policy: market definition and analysis, agreements and concerted practices, abuse of dominant position, mergers and acquisitions, exemption regulations, Turkish Competition Authority and its powers and duties, examinations and inquiries. | ||||
Course Description in Turkish | Derste Rekabet hukukunun genel esasları ele alınacaktır: Pazar kavramı, anlaşma ve uyumlu eylemler, hakim durumun kötüye kullanılması, birleşme ve devralmalar, muafiyetler, Rekabet Kurulu’nun görev ve yetkileri, inceleme ve araştırma usulü. |
Course Learning Outcomes and CompetencesUpon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:1) Teşebbüs kavramını anlar. 2) Teşebbüslerin rekabete aykırı davranışlarını tespit eder ve somut olayda değerlendirir. 3) Avrupa Birliği rekabet hukukuna ilişkin genel ilkeleri Türk hukuku ile karşılaştırır. 4) Rekabet hukukunun temelini teşkil eden iktisadi gerekçeleri eleştirel bir bakışla yorumlar. |
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes | 1 | 2 | 3 | 4 |
---|---|---|---|---|
1) Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | ||||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | ||||
3) Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | ||||
4) Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | ||||
5) Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | ||||
6) Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | ||||
7) Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | ||||
8) Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | ||||
9) Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | ||||
10) Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | ||||
11) Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | ||||
12) Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | ||||
13) Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. |
N None | S Supportive | H Highly Related |
Program Outcomes and Competences | Level | Assessed by | |
1) | Psikolojideki başlıca kavramlar, teorik perspektifler, deneysel bulgular ve tarihsel eğilimler hakkında kapsamlı bilgi edinilmesi. | N | |
2) | Psikolojide temel araştırma yöntemlerini, ayrıca araştırma tasarımı, veri analizi ve veri yorumlama anlama ve uygulama becerisi. | N | |
3) | Davranış ve zihinsel süreçlerle ilgili problemleri çözmek için eleştirel ve yaratıcı düşünme, şüpheci sorgulama ve bilimsel bir yaklaşım kullanma yetkinliği. | H | Exam,HW,Participation |
4) | Psikolojik ilke, beceri ve değerleri kişisel, sosyal ve örgütsel bağlamlarda anlama ve uygulama becerisi. | N | |
5) | Psikoloji disipliniyle bağlantılı olan kanıtları değerlendirme, belirsizliği tolere etme ve diğer değerleri yansıtma becerisi. | N | |
6) | Mesleki etik standartların içselleştirilmesi ve yayılması. | N | |
7) | Psikoloji ve diğer sosyal bilimler alanlarında bilgi edinme amacıyla bilgi teknolojileri, bilgisayar ve diğer teknolojileri kullanma konusunda yetkinlik gösterme. | N | |
8) | Psikoloji bilimi bilgisini Türkçe ve en azından CEFR B2 düzeyinde İngilizce olmak üzere çeşitli formatlarda etkili bir şekilde iletme becerisi. | N | |
9) | Sosyokültürel ve uluslararası çeşitliliğin karmaşıklığını tanıma, anlama ve buna saygı gösterme. | S | Participation |
10) | Yaşam boyu öğrenme, araştırma ve kendini geliştirme ihtiyacını tanıma ve bu doğrultuda beceriler geliştirme. | S | HW,Participation |
11) | Psikolojik teori ve literatüre dayanarak eleştirel hipotezler oluşturma ve bu hipotezleri test etmek için çalışmalar tasarlama becerisi. | N | |
12) | Bağımsız olarak bilgi edinme ve kendi öğrenimini planlama becerisi. | S | Exam,HW |
13) | Yazılı çalışmaların ve sunumların netliği ve düzeni konusunda ileri düzeyde yetkinlik gösterme. | H | Exam,HW |
Prepared by and Date | HASAN HÜSNÜ GÜZELÖZ , January 2024 |
Course Coordinator | HASAN HÜSNÜ GÜZELÖZ |
Semester | Güz |
Name of Instructor |
Hafta | Konu |
1) | Rekabet tanımı ve rekabet hukuku tarihi |
2) | Rekabet kanunu gerekçesi ve incelenmesi, rekabetin ihlali sebepleri |
3) | Muafiyet |
4) | Karar, anlaşma ve uyumlu eylemler |
5) | Karar, anlaşma ve uyumlu eylemler (devam) |
6) | Örnek rekabet kurulu kararları ve incelemesi |
7) | Hakim durum |
8) | Hakim durumun kötüye kulanılması halleri |
9) | Örnek rekabet kurulu kararları ve incelemesi |
10) | Birleşme ve devralmalar |
11) | Rekabet kurulunun inceleme ve araştırma usulü (ön araştırma ve soruşturma) |
12) | İdari para cezaları |
13) | Rekabet kurulu kararlarına karşı yargı yolu |
14) | Blok muafiyet tebliğlerinden örnekler |
Required/Recommended Readings | Materials will be provided by the Professor. | |||||||||
Teaching Methods | The lectures will be taught in a way to support student participation via in-class discussions on relevant legislation and court cases. | |||||||||
Homework and Projects | ||||||||||
Laboratory Work | ||||||||||
Computer Use | ||||||||||
Other Activities | ||||||||||
Assessment Methods |
|
|||||||||
Course Administration |
guzelozh@mef.edu.tr |
Activity | No/Weeks | Hours | Calculation | ||||
No/Weeks per Semester | Preparing for the Activity | Spent in the Activity Itself | Completing the Activity Requirements | ||||
Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
Ödevler | 2 | 4 | 1 | 10 | |||
Total Workload | 52 | ||||||
Total Workload/25 | 2.1 | ||||||
ECTS | 2 |