School/Faculty/Institute Faculty of Economics, Administrative and Social Sciences
Course Code POLS 321
Course Title in English Case Studies in Terrorism
Course Title in Turkish Terorizm Vaka Çalışmaları
Language of Instruction EN
Type of Course Flipped Classroom
Level of Course Intermediate
Semester Fall
Contact Hours per Week
Lecture: 3 Recitation: 0 Lab: 0 Other: 2
Estimated Student Workload 130 hours per semester
Number of Credits 5 ECTS
Grading Mode Standard Letter Grade
Pre-requisites None
Co-requisites None
Expected Prior Knowledge None
Registration Restrictions Undergraduate Students Only
Overall Educational Objective To learn the nuts and bolts of the nonstate political violence through case study analyses.
Course Description As a certain form of political violence terrorism is with us since the millennia. However, it has become a mainstay of International Relations after the September 11 attacks. As it is the case for most of the contested topics in the social sciences, no single analytical framework exists for such an interdisciplinary and complex subject. A useful method is to relate cases to economic, social, cultural and ideological contexts. Yet, the course alarms against singling out one dimension to the exclusion of others owing to the value-laden and moral dimensions of terrorism as a political label. Accordingly, one of the important learning objectives is to gain the educated awareness that enables to approach terrorism in a way that is devoid of ideological edges to the extent possible, and to approach it in a social scientifically meaningful and objective way.

Course Learning Outcomes and Competences

Upon successful completion of the course, the learner is expected to be able to:
1) Kursu başarıyla tamamlayan öğrencinin aşağıdakileri yapabilmesi beklenmektedir: Gerilla savaşı, iç savaş ve terörizm gibi farklı konvansiyonel olmayan şiddet saldırı biçimleri arasındaki farkları bilmek;
2) Şiddetin ölçeklerini anlamak- ulus içi, uluslararası ve ulus ötesi;
3) analyze the conditions under which a particular terrorist attack occurs;
4) Terörizm tipolojilerini ve tanımsal tartışmaları anlamak;
5) Devletlerarası terörle mücadele işbirliğinin zorluklarını takdir etmek;
6) Küreselleşmenin terörizm üzerindeki etkisini analiz edebilecektir.
Program Learning Outcomes/Course Learning Outcomes 1 2 3 4 5 6
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi.
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama.
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği.
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği.
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği.
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği.
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği.
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği.
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği.
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği.

Relation to Program Outcomes and Competences

N None S Supportive H Highly Related
     
Program Outcomes and Competences Level Assessed by
1) Günümüz Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularını anlamak ve etkili bir şekilde değerlendirmek için gerekli olan yeterli siyasi tarih bilgisi. S Ödev
2) Sosyal ve davranış bilimleri alanlarında var olan temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkiyi anlama. H Ödev
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel teorileri analiz etme ve bu teorilerin pratikteki yansımalarını değerlendirme yeteneği. H Sınav
4) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkilerdeki teorilerin ve gelişmelerin farklı yönlerini hem bireysel olarak hem de sınıf içi tartışmalar sırasında grup çalışmaları kapsamında eleştirel bir şekilde tartışma yeteneği. S Ödev
5) Uluslararası alanda meydana gelen gelişmeler hakkında bağımsız olarak veya bir ekip ile araştırma yapma, dış politika analizleri yapma, araştırmaya dayalı çatışma çözüm modelleri geliştirme ve bilgisayar ve ilgili yazılımları kullanarak kapsamlı raporlar hazırlama yeteneği. H Sınav
6) Lisans eğitimi sırasında edinilen alan bilgisi ve becerileri kullanarak kararlar alma ve bu kararları uygulama yeteneği. N
7) Bilimsel düşünce ile etik davranış arasındaki ilişkileri tanıma; farklı fikirleri, ideolojileri ve inanç sistemlerini hoşgörüyle karşılayıp uygun şekilde savunmaya özen gösterme yeteneği. S Sınav
8) Lisans eğitimi sırasında edinilen farklı kültürler, toplumlar, siyasi sistemler bilgisi ve dil becerileri sayesinde uluslararası kurumlarda ve çok kültürlü ortamlarda çalışma yeteneği. S Ödev
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler konularında meslektaşlarıyla tartışacak düzeyde, en az B2 seviyesinde İngilizce dil becerilerini ve günlük hayatta iletişim kuracak düzeyde, en az A2 seviyesinde ikinci bir yabancı dil becerilerini sergileme yeteneği. H Sınav
10) Yaşam boyu öğrenmeyi sürdürme ve yurt içi ve yurt dışındaki akademik kurumlarda Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler ile diğer sosyal bilimler disiplinlerinde ileri düzey/lisansüstü çalışmalar yapma yeteneği. S Ödev
Prepared by and Date BARIŞ ÇAĞLAR , January 2024
Course Coordinator BARIŞ ÇAĞLAR
Semester Fall
Name of Instructor Dr. Öğr. Üyesi BARIŞ ÇAĞLAR

Course Contents

Hafta Konu
1) Tanımsal ve Kavramsal Tartışmalar
2) Bağlam, Teori ve Metodoloji
3) Avrupa'da Terörizm Vakaları - 19. Yüzyıl
4) Avrupa'da Terörizm Vakaları - 20. Yüzyıl
5) İtalya'da Sol Kanat Terörizmi
6) Almanya'da Sol Kanat Terörizmi
7) IRA Üzerine Vaka Çalışması
8) ETA Üzerine Vaka Çalışması
9) PKK Üzerine Vaka Çalışması
10) 11 Eylül 2001 Terör Saldırıları
11) 7 Temmuz 2005 Londra Bombalamaları
12) Ocak 2015 Paris Hebdo Terör Saldırıları
13) El Kaide'nin Başlangıcı ve Gelişimi
14) IŞİD Üzerine Vaka Çalışması
15) Final Haftası
16) Final Haftası
Required/Recommended Readings-Alex Schmid, 'Terrorism – The Definitional Problem', Case Western Reserve Journal of International Law, 36(2-3), 2004, 375-419. -Alex Schmid, 'The response problem as a definition problem', in John Horgan & Kurt Braddock eds. Terrorism Studies-A Reader, New York: Routledge, 2012, pp. 91-97. -Leonard Weinberg and Ami Pedahzur and Sivan Hirsch-Hoefler, 'The Challenges of Conceptualizing Terrorism', Terrorism and Political Violence, 16(4), 2004, 777-94. -Max Weber, 'Science as a Vocation'. Daedalus, 87(1), 1958, 111-134. -Alexander L George and Andrew Bennett, Case Studies and Theory Development in the Social Sciences, London: MIT Press, 2004, chapters 1 and 2. -Martha Crenshaw, 'Thoughts on Relating Terrorism to Historical Contexts' in Terrorism in Context, ed. Martha Crenshaw, Pennsylvania State University Press, 1995. -Michel Wieviorka, 'Terrorism in the Context of Academic Research' in Terrorism in Context, ed. Martha Crenshaw, Pennsylvania State University Press, 1995. -Stepanova E., “Islamist terrorism as a threat to Europe: the scope and limits of the challenge,” in Demet Ulusoy (ed.), Political Violence, Organised Crime, Terrorism and Youth, NATO Science for Peace and Security Series: Human and Societal Dynamics, vol. 46 (Amsterdam: IOS Press, 2008), pp. 141–158. -Stepanova E., “Islamist terrorism today: global and regional levels,” in Security Index International edition; Geneva], vol. 13, no. 1(81) (Spring 2007), pp. 79–94. -Stepanova E., “The evolution of the al-Qaeda-type terrorism: networks and beyond,” in L.Bossi, C.Demetriou and S.Malthaner (eds), Dynamics of Political Violence: A Process-Oriented Perspective on Radicalization and the Escalation of Political Conflict (Farnham, VA: Ashgate, 2014), pp. 288–305. -Audrey Kurth Cronin, 'ISIS Is Not a Terrorist Group-Why Counterterrorism Won’t Stop the Latest Jihadist Threat', Foreign Affairs, [https://www.foreignaffairs.com/articles/middle-east/isis-not-terrorist-group]last accessed 5 May 2016.
Teaching MethodsLectures as well as the flipped classroom method related reading material assigned and posted on the Blackboard and accordingly the pre-class work by the students form the backbone. The in-class discussions and debate among groups is quintessential.
Homework and ProjectsTerm Paper
Laboratory WorkNone
Computer UseNone
Other ActivitiesNone
Assessment Methods
Assessment Tools Count Weight
Devam 14 % 20
Ödev 1 % 40
Final 1 % 40
TOTAL % 100
Course Administration caglarb@mef.edu.tr
None
Instructor Office Location: 5th Floor - Room No. 529 Office hours: Any hour of the day (09:00-17:00) Email address: baris.caglar@mef.edu.tr Academic dishonesty and plagiarism: YÖK Disciplinary Regulation.

ECTS Student Workload Estimation

Activity No/Weeks Hours Calculation
No/Weeks per Semester Preparing for the Activity Spent in the Activity Itself Completing the Activity Requirements
Ders Saati 14 2 3 2 98
Ödevler 1 12 6 18
Final 1 12 2 14
Total Workload 130
Total Workload/25 5.2
ECTS 5